اصول گوگل برای سئو و افزایش رتبه سایت
گوگل بزرگترین و قوی ترین موتور جستجوی جهان ، دارای اصول و قوانین سختگیرانه برای رتبه بندی سایتهاست . اگر سایت شما در موضوع کسب درآمد اینترنتی، کسب و کار و تجارت الکترونیک ، فروشگاه و تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و یا سایر موضوعات است برای سئو و افزایش رتبه سایت که اصل مهم در ترقی کسب و کار و جذب کاربر است باید 7 نکته برندینگ از نظر گوگل را رعایت کند .البته فاکتورهای سئو برای افزایش بازدید خیلی زیاد است ولی فاکتور های مربوط به محبوبیت و برجسته شدن یک برند را خیلی خلاصه و مفید با توضیح مختصر و روان می توان فهرست بندی کرد . البته این لیست می تواند به مرور تکمیل تر شود و حتی ممکن است اصولی نیز حذف و نکته های جدیدی نیز اضافه شود. مهم این است که با مطالعه درست و منطقی ، همزمان با گوگل که خود را آپدیت می کند شما هم خودتان را به روزرسانی کنید.
۱- ثبت مکان کسب و کار:
یک کسب و کار واقعی دارای دفتر و موقعیت مشخصی است. گوگل از اطلاعات محل ثبت شده برای تشخیص اینکه یک سایت برند است یا خیر استفاده می کند
۲- افزایش دنبال کنندگان:
گوگل در چند سال اخبر با توجه به ارائه سرویس های خوراک خوان تلاش کرده از میزان داده ها و تعداد مشترکین RSS به عنوان نشانه برند بودن و محبوبیت استفاده می کند.
۳- از نگاه رسانه های معتبر:
برندهای محبوب درسایت های خبری حتی خود گوگل همیشه ردپایی دارند. حتی برخی از برندها فید خبری گوگل خودشان را دارند.
۴-رصد کردن سایت در شبکه های اجتماعی:
میزان فالور ها و رسمی بودن صفحات قطعا تاثیر مستقیمی در میزان محبوبیت یک برند خواهد داشت.
۵- لینکدین پنجره حرفه ایی ها:
«رضا راد» یا «منصور قیامت» مدیر کانال «گیزمیز» یکی از محبوب ترین کانال های تلگرام است که حدود ۷۰۰ هزار مخاطب جمع کرده. اگر برایتان سوال است که زندگی یک مدیر تلگرام چطور می گذرد این مصاحبه را بخوانید.
مجله مهر- عطیه همتی: « آقا داماد چه کاره هستند؟» «مدیر یک کانال پرطرفدار در تلگرام هستند.» احتمالا شما هم این دو جمله را بارها در شوخی های تلگرامی خوانده اید. اما این دو جمله اصلا چیز غیرواقعی و عجیب و غریبی نیستند. این روزها مدیر کانال تلگرام بودن یکی از شغل های پردرآمد است و تنها زیرساختی که لازم دارد داشتن یک اینترنت پرسرعت است. آقای «رضا راد» با نام مستعار «منصور قیامت» یکی از همان خوره های اینترنت است که از روزی که پایش به فضای مجازی باز شد توانست از این پشت کامپیوتر نشینی درآمد کسب کند. حالا بعد از ۱۰ سال و در سن ۳۱ سالگی مدیریت کانال گیزمیز را با حدود ۷۰۰ هزار عضو به عهده دارد و هر روز ساعت ها برای به روز رسانی کانالش وقت صرف می کند. منصور قیامت مهمان ما در مجله مهر شد تا درباره خودش، تلگرام و شغل عجیب و غریبش گپ بزنیم:
در الکسا به رتبه زیر ۱۰۰ رسیدم
«رضا راد» متولد تیر ۱۳۶۳ در شهر قم است. کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارد و از ۱۰ سال پیش که پایش به اینترنت و فضای مجازی باز شده با نام « منصور قیامت» فعالیت می کند:« روزهای اول دانشگاه یک آهنگی از خواننده ای به همین نام می خواندم. از همان موقع بچه های دانشگاه این اسم را رویم گذاشتند. اوایل کارم در اینترنت هم وقتی می خواستم عضو یک انجمن شوم دنبال یک نام کاربری دهان پرکن می گشتم که خاص هم باشد. برای همین کلمه «قیامت» را انتخاب کردم. بعد هم که وبلاگ زدم از همین اسم استفاده کردم تا اینکه به همین نام مشهور شدم. نام وبلاگم این بود: قیامت واقعی همین جاست.» نشستن پای کامپیوتر و گشت زدن در فضای مجازی بزرگترین قسمت زندگی قیامت است. آنقدر که روزانه در وبلاگش ۱۰۰ پست می گذاشته و برای جمع کردن این پست ها ساعت ها وقت صرف می کرده تا اینکه به رتبه ۱۰۰ ایران در الکسا می رسد: «در وبلاگ هیچ سررشته ای نداشتم فقط از عکس، شعر، جوک و کلا مطالبی که به نظرم جالب می آمد را در وبلاگم قرار می دادم. آن موقع بود که استعداد خودم را در این زمینه کشف کردم که چقدر خوب می توانم جذب مخاطب کنم. بعد دیدم «بلاگفا» امکاناتش کم است وارد «بلاگ اسپات» شدم. در آنجا در عرض ۴ماه به رتبه زیر ۱۰۰ ایران رسیدم. اصلا نمی دانستم الکسا چیست. بقیه کامنت می گذاشتند که خبر داری چه کار کرده ای؟»
در خواستگاری می گویم «وب مستر» هستم
چت های زیاد و بی مورد یکی از کارهای بیهوده ای است که قیامت می گوید حسابی وقتش را با آن تلف کرده است آنقدر که ۶ اکانت یاهو مسنجری که داشت همگی از آی دی های مختلف پر شده بود و دیگر ظرفیت نداشت.« متاسفانه یکی از ناراحتی هایم این است که عمرم را سر همین چت کردن تلف کردم. رسیدم به جایی که کلا چت کردن را کنار گذاشتم. من خیلی درگیر اینترنت بودم و الان هیچ دوستی ندارم. در مهمانی های فامیلی شرکت می کردم ولی دوست درست و حسابی نداشتم. آن موقع ها فامیل ها و آشناها همیشه می گفتند مگر می شود از اینترنت پول در آورد؟ من برعکس بقیه هیچ وقت در کارم مشوق نداشتم. زمانی هم بوده که بیرون کار کنم. اما در حال حاضر شغلم همین کارهای اینترنتی است. مگر شما چطوری پول در می آورید؟ خب کانال هم یک رسانه است. من هم مدیر یک رسانه هستم. خانواده ام اوایل مخالف بودند می گفتند این کار آینده دار نیست البته راست هم می گفتند چون کار سازماندهی شده ای نیست ولی خب من درآمدم خوب است. خیلی مهم است آدم شغلش را دوست داشته باشد. من واقعا عاشق شغلم هستم ولی مادرم وقتی می رود خواستگاری باید برایشان حسابی توضیح بدهد وگرنه متوجه نمی شوند. بعضی ها که از همان پشت تلفن شغلم را نمی فهمند و فکر می کنند بیکارم و رد می کنند. (خنده) نام شغل ما «وب مستر» است.»
هر تبلیغ ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان درآمد
اولین حقوق مجازی قیامت از گذاشتن یک بنر در وبلاگش شروع می شود که در آمدش ماهی ۸ هزارتومان بود. بعد این موضوع در ادامه به فروش سریالهای کره ای و جومونگ های مختلف می رسد: « یک زمانی سریال های کره ای بیننده زیادی داشت من هم رفتم و درخواست همکاری برای فروش دادم. اتفاقا خیلی هم فروختم و سود کردم.» قیامت درآمد ماهانه اش از تبلیغات اینترنتی را لو نمی دهد و فقط به دادن نرخ پست های تبلیغاتی در کانالش اشاره می کند: « درآمد را به زبان خودم نمی گویم اما حدودش را همه می دانند. تبلیغات در گیزمیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان است که تا سه هفته آینده رزو شده است. معمولا هم روزی ۲ تا تبلیغ بیشتر نمی گذارم. چون کیفیت کانال برایم خیلی مهم است. من آدم وسواسی هستم. آنقدر که در تمام این ۱۰ سال تنهایی کار کردم. خیلی ها در این چندسال به من گفتند دمتان گرم تیم تان خیلی خوب است و وقتی فهمیدند من تنهایی کار می کنم تعجب کردند. برای گذاشتن تبلیغات هم خیلی وسواس دارم. اینکه متنش چه چیزی باشد و یا چه زمانی منتشر شود برایم مهم است. بنابراین یکی از تبلیغات را شب قبل خواب و دیگری را هم ظهر قبل از ناهار می گذارم. در طول روز هم حدود ۳۰ تا تماس برای گذاشتن تبلیغ دارم که شاید جز دو تماس بقیه را جواب نمی دهم. چون اصلا نیازی به جواب دادن ندارم. حتی برخی هم می گویند باید برای تبلیغ قرارداد ببندیم که من اصلا چنین اعتقادی ندارم من در چت شماره کارت می فرستم آنها هم باید کارت به کارت کنند. حالا این تبلیغات برای برخی بازدهی خوب داشته پیام داده اند و گفتند که حلالت باشد. برخی هم فحش دادند و گفتند بازدهی برایشان نداشته است.» با اینکه آقای مدیر درآمدش را لو نمی دهد با یک حساب سرانگشتی می توان حدس زد که باید ماهیانه بالای ۳۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.
اسم عجیب و غریب گیزمیز هم سوال بعدی ما می شود که این اسم از کجا می آید؟« من وقتی خواستم برای سایتم یک دامین بگیرم. اصرار داشتم که دات کام باشد. برای همین هرکلمه معنی داری که وارد می کردم پیش از من آن را گرفته بودند. هرکلمه بی معنی هم که وارد می کردم انگار به زبان های خارجی معنی داشت چون آن ها را هم گرفته بوند. تا اینکه کلمه «گیزمیز» به ذهنم رسید. به نظرم هم یک اسم فان بود و ۶حرف بیشتر نداشت. برای همین ثبتش کردم. بعد هم با ورود کانال به تلگرام این اسم را ادامه دادم.» درحین مصاحبه که منصور قیامت روبرویمان نشسته است در کانال تلگرامی اش پیام های جدیدی اضافه می شود و این موضوع سوال ما می شود: « من از قبل یک سری از پست ها را آماده می کنم و به تازگی همکار جدیدی به کار اضافه کرده ام که در غیاب من پست ها را در گیز میز منتشر می کند. شما اگر یک نصفه روز از رقبایت جا بمانی دیگر جاماندی و بعد فایده ای ندارد. برخی کلی برای عضو جمع کردن پول های سنگین خرج می کنند. اما من به این کارها اعتقادی ندارم. یک بار هم سی هزارتومان برای تبلیغ دادم که هیچ فایده ای نداشت. من خبر دارم که شبکه های ماهواره ای یک میلیارد تومان پول می گیرند و یک کانال با یک میلیون عضو به شما می فروشند. بعضی هم با پست های غیراخلاقی سعی می کنند آدم جمع کنند. اما من پست هایم همه خانوادگی است و بیشتر عضوهایم هم به خاطر کپی و فوروارد پست هایم اضافه شده اند. اواسط رشدمان خیلی بالا بود و به روزی ۱۴هزارنفر رسیده بود. اما الان به ۷ هزارنفر در روز تقریبا رسیدیم. من وقتی شروع به کار کردم برخی کانال ها سی هزار فالوئر داشتند. »
آقای قیامت می گوید که دوست دارد به عنوان یکی از مدیران پرطرفداران تلگرام با مسئولین وزارت ارتباطات تعامل داشته باشد و به گفته خودش اگر کاری از دستش برمی آید انجام دهد اما تاکنون هیچ کدام از مسئولین سراغش نیامدند: « به نظرمن باید این تعامل وجود داشته باشد اتفاقا من از پلیس فتا و فیلترینگ واقعا تقاضا می کنم که روی کانال های تلگرام و کارهای ما نظارت کنند. اگر جایی مشکلی پیش آمد تذکر بدهند. ماهم حتما به آن عمل می کنیم. اینطوری نباشد که بعد وارد عمل شوند. اتفاقا برخی کانال ها خیلی مستهجن هستند که باید فیلتر شوند. به نظرمن متاسفانه پلیس فتا حواسش به همه چیز نیست.» با این حال آقای قیامت می گوید بسیاری از جامعه شناسان و دانشجویان و فعالان حوزه ارتباطان برای بررسی و تحقیق سراغش آمدند و از او درباره این کار پرس و جو کرده اند.
تلگرام فیلتر شود عین خیالم نیست!
با این همه فشار کاری و تبلیغات و درآمد چند ۱۰ میلیونی آقای قیامت یک ماشین «لیفان ۶۲» و یک گوشی «هوآوی» دارد که در طول مصاحبه فقط به خواست ما یک بار از جیبش بیرون می آورد. بارها هم تاکید می کند که این گوشی به دست بودن اصلا چیز خوبی نیست و زمانی که از پشت میز کارش بلند می شود دیگر خودش را با تلفن همراهش سرگرم نمی کند. قیامت اعتراف می کند که جز کارهای اینترنتی کار دیگری بلد نیست ولی از فیلتر شدن تلگرام هم هیچ ابایی ندارد: « من پیش از ورود به تلگرام داشتم از دنیای اینترنت می رفتم اما کانال، دقیقا همان چیزی بود که می خواستم برای همین پابند شدم. خیلی ها به من می گویند اگر تلگرام فیلتر شود نمی ترسی؟ چون کانالت حیف است. من همیشه گفتم اگر فیلتر شد، حداقل یک خوبی دارد که به زندگی مان می رسیم؛ چون واقعا تمام وقتمان را از دست دادیم. من واقعا جوانی ام پای اینترنت رفت. اینترنت درک، شعور ودانشم را بالا برد. درآمد نسبتا مناسبی هم بدست آوردم. توانستم تواناییعموم برندهای معتبر در لینکدین صفحه رسمی دارند که این مورد دقیقا مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت حتی داشتن پروفایل لینکدینی که نشان دهد این افراد برای کمپانی شما کار می کنند یک نشانه برند بودن است.
۶- لایک در فیسبوک و توییت در توییتر:
باورش سخت است! ولی حتی گوگل تعداد لایک های مطالب شما در شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک را نیز جزء فاکتورهای مورد نظر قرار داده است. در مورد فعالیت در توییتر نیز با اینکه در ایران با اقبال کم مخاطبان همراه است ولی سایت باید پروفایل تویتر با فالورهای زیاد داشته باشد؛ این به معنی آنست که اکانت تویتر با فالورهای زیاد نشانه محبوبیت یک برند است.
۷- جستجو می شوید؟
خیلی
واضح است، افراد برندها را جستجو می کنند. اگر افراد سایت شما را در گوگل
جستجو کنند، گوگل به این موضوع در تعیین یک برند توجه ویژه ای می
کند.
مطالب مشابه کسب درآمد :
نظر گوگل درباره نقش مدیران در افزایش کسب درآمد
نکات کلیدی گوگل برای سئو و افزایش رتیه سایت و کسب درآمد
کسب درامد بالا با افزایش بازدید سایت در گوگل
آموزش کسب درآمد از گوگل ادسنس Google Adsense
کسب درآمد از گوگل ادسنس Google AdSense
تاثیر گوگل در کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی
مدل کسب و کار گوگل و دلیل شکست یاهو
قبل از پرداختن به اصل موضوع که در واقع سیستم ساده و در عین حال بسیار پیچیده و منحصر به فرد کسب درآمد گوگل هست باید به چند دهه قبل برگردیم . در دورانی که تازه با اینترنت اشنا شدم غول بزرگی به نام یاهو برایم عجیب و شکست ناپذیر بود یاهو بزرگترین ارائه دهنده ایمیل و جستجو بود و صفحات جذاب داشت و کمتر کسی مثل من فکر می کرد که کسب و کار یاهو یک دفعه اینجور دچار تغییر شود. اما به ناگاه گوگل با ظاهر ساده خودش شروع به رشد کرد و دنیای اینترنت را دچار تغییرات اساسی کرد. گوگل با مدل تجاری ساده و در عین حال جذاب و کاربردی خود همگان را مجذوب و شگفت زده کرد . کسب و کار نوین گوگل چنان مورد توجه قرار گرفت که در کمترین زمان ممکن یاهو به کنار رانده شد و همه نگاهها به طرف گوگل و مدل تجاری اون معطوف شد. لذا برای بررسی موضوع مدل تجاری گوگل در کسب و کار اینترنتی، با این سوال شروع می کنم: یاهو که سال ها قطب اول جستجو و خدمات اینترنتی نظیر ایمیل بود چرا در رقابت با پدیده ای به نام گوگل شکست خورد؟
برای پاسخ به این سوال باید به کمی عقب تر برگردیم زمانی که مدل کسب و کار گوگل شکل گرفت. قلب مدل کسب و کار گوگل ارزش پیشنهادی آن است که در حقیقت همان خدمات تبلیغات متنی هدفمند می باشد. تبلیغ کنندگان از طریق خدمتی که به adwords شناخته می شود می توانند تبلیغات . لینک های خود را بر روی صفحات جستجوی گوگل نمایش دهند. زمانی که کاربران در حال جستجو هستند تبلیغات مرتبط با عبارت هدف نمایش داده می شود بدیهی است که این سرویس برای تبلیغ کنندگان بسیار جذاب است و عملاً برای مصرف کننده هم آزاردهنده نخواهد بود. و مهمترین ویژگی این سرویس این است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا یک کمپین تبلیغاتی هدفمند را برای خود برنامه ریزی کنند. اما نکته مهم اینجاست که این مدل تنها درصورتی موفق خواهد شد که افراد بسیاری از موتور جستجوی گوگل استفاده کنند!
تا اینجای داستان را داشته باشید تا به سوالی که اول پرسیدم برگردم:
یاهو که سال ها قطب اول جستجو و خدمات اینترنتی نظیر ایمیل بود چرا در رقابت با پدیده ایی به نام گوگل شکست خورد؟
عدم تمرکز برروی ارزش پیشنهادی و نداشتن مدل کسب و کار هدفمند بزرگترین دلیل خروج غول وب سایت های اینترنتی از دنیای وب بود. برای درک بهتر این موضوع به صفحات اول این ۲ سایت نگاه کنید هرچند تنها دلیل سادگی طراحی گوگل این نیست ولی برگ برنده آن همین نگاه ساده و مستقیم به اصل تبلیغات است اینکه وقتی قرار است بیشترین سود یک کسب و کار از تبلیغات متنی و صفحه جستجو حاصل شود اضافه کردن بخش های دیگر نظیر خبر ؛ آب و هوا و… به صفحه اول قطعا می تواند ما را از هدف اصلی دور کند به همین دلیل است که به نظر من سیاست های یاهو یعنی فاصله گرفتن از اصل سرویس و ارزش پیشنهادی باعث شد تا خدمات جانبی به ظاهر موثر بزرگترین چالش و بحران برای یاهو باشد اما در سوی دیگر گوگل با طراحی به شدت ساده و جهت دهی صددرصدی کاربران به جستجو و البته ارائه نتایج دقیقتر کاری کرد که آخرین تکه از پازل بوم کسب و کار گوگل نیز در جای خود قرار گیرد یعنی: افراد بسیاری که از موتور جستجوی گوگل استفاده کنند!
حالا وقت آن رسیده تا دوباره در مدل کسب و کار گوگل به سراغ ارزش پیشنهادی برویم اینجا بود که گوگل به منظور دسترسی هرچه بیشتر به مشتریان مصرف کننده خدمت سومی را طراحی کرد که به وسیله آن می توانست تبلیغات خود را بر روی وب سایت هایی غیر از گوگل نیز به نمایش درآورد این خدمت که ادسنس نام گذاری شده برای طرف های سوم این امکان را می دهد که با نمایش تبلیغات گوگل در وب سایت های خود در سود این تبلیغات سهم داشته باشند.
گوگل به عنوان یک ساختار چند وجهی مدل درآمدی بسیار متفاوتی را ایجاد کرده است. این کمپانی از یک طرف بر روی مشتری یعنی تبلیغ کنندگان برای کسب درآمد متمرکز شده است در حالی که همیشه پیشنهادات رایگانی را برای به ۲ گروه دیگر یعنی وب گردها و سازندگان محتوا ارائه می کند. پلتفرم جستجوی گوگل منبع درآمد اصلی آن است که به سه خدمت مختلف جستجوی رایگان ؛ تبلیغات پولی adwords و سرویس درآمدزایی تولید کنندگان تقسیم می شود. این خدمات به ظاهر ساده و بدیهی بر اساس الگوریتم های جستجوی بسیار پیچیده و خاص این کمپانی بنا شده اند که به وسیله زیر ساخت وسیع فناوری اطلاعات گوگل پشتیبانی می شوند. پس این درس بزرگ را فراموش نکنید که در طراحی و پیاده سازی مدل کسب و کار خود دچار انحراف یاهویی! نشوید.
{انحراف از بازار هدف و ارزش پیشنهادی قاتل خاموش کسب و کارهای اینترتی است.}
نمی دانم تا چه حد توانستم تا شما را برای اصلاح سیاست هایتان هوشیار کنم, ولی اگر به دلایل مختلف از مسیر خود منحرف شده اید از یاهو درس بگیرید و به صراط مستقیم باز گردید!!
مطالب مشابه کسب درآمد در خانه :
نظر گوگل درباره نقش مدیران در افزایش کسب درآمد
نکات کلیدی گوگل برای سئو و افزایش رتیه سایت و کسب درآمد
کسب درامد بالا با افزایش بازدید سایت در گوگل
آموزش کسب درآمد از گوگل ادسنس Google Adsense
کسب درآمد از گوگل ادسنس Google AdSense
تاثیر گوگل در کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی
آموزش کسب درآمد در منزل ویزه خانم ها
ایده کسب درآمد اینترنتی و خانگی: راه اندازی آموزشگاه موسیقی
امروزه مسنجر قدرتمند تلگرام، قسمت بزرگی از مخاطبان فضای مجازی را به خود اختصاص داده است طبق آمار رسمی، حدود 22 میلیون کاربر ایرانی از تلگرام استفاده می کنند تلگرام بخاطر سهولت در استفاده و ارائه امکانات فوق العاده ای همچون ایجاد گروه و سوپر گروهها و همچنین ایجاد و ساخت کانال تلگرامی، در میان افراد مختلف جامعه جا باز کرده و بخش عظیمی از مخاطبان اینترنت را به خود اختصاص داده است.
ایجاد کسب و کار در تلگرام
یکی از مهمترین ویزگی های تلگرام، امکان ایجاد کسب و کار و کسب درآمد از آن می باشد.
آیا شما نیز تمایل به ایجاد کسب و کار خود در تلگرام دارید؟
ثبت رایگان کانال در سایت باسه هزار نفر بازدید کننده در روز
کلیک کنید
اگر این روزها در فکر ایجاد کسب و کاری برای خود هستید، و نیازمند آن هستید که با کارو تلاش، زندگی خود را متحول سازید، گروه مشاورین برتر در این راه به شما کمک خواهد کرد اگر شما ایمان قلبی و اراده کافی برای تلاش کردن در راستای کسب درآمد حلال را داشته باشید، مطمئن باشید، ما به عنوان گروه مشاورین برتر، هرآنچه را که نیاز به دانستن آن خواهید داشت را در اختیار شما قرار خواهیم داد. تا بتوانید از فضای مجازی درآمد کسب کرده، و زندگی خو.د را متحول سازدید روش های ارائه شده در این مطلب، ماحصل و دست آورد تجربه کارشناسان گروه مشاورین برتر در طی سالهای گذشته در فضای مجازی و وبسایتها و در این اواخر، تجربیات ایجاد و گسترش ده ها کنال بسیار پربازدید بوده است. گروه مشاورین برتر، این تجربیات را به صورت رایگان و با کمال افتخار در اختیار شما جوانان عزیز هموطن قرار می دهد تا به کمک آن به زندگی خود سروسامان ببخشید.
باید خاطر نشان شویم که در صورت استفاده و بکار گیری مناسب این آموزش ها، بی شک می توان تا میلیون ها تومان در ماه به درآمد زایی رسید.
اصول گوگل برای سئو و افزایش رتبه سایت
گوگل بزرگترین و قوی ترین موتور جستجوی جهان ، دارای اصول و قوانین سختگیرانه برای رتبه بندی سایتهاست . اگر سایت شما در موضوع کسب درآمد اینترنتی، کسب و کار و تجارت الکترونیک ، فروشگاه و تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و یا سایر موضوعات است برای سئو و افزایش رتبه سایت که اصل مهم در ترقی کسب و کار و جذب کاربر است باید 7 نکته برندینگ از نظر گوگل را رعایت کند .البته فاکتورهای سئو برای افزایش بازدید خیلی زیاد است ولی فاکتور های مربوط به محبوبیت و برجسته شدن یک برند را خیلی خلاصه و مفید با توضیح مختصر و روان می توان فهرست بندی کرد . البته این لیست می تواند به مرور تکمیل تر شود و حتی ممکن است اصولی نیز حذف و نکته های جدیدی نیز اضافه شود. مهم این است که با مطالعه درست و منطقی ، همزمان با گوگل که خود را آپدیت می کند شما هم خودتان را به روزرسانی کنید.
۱- ثبت مکان کسب و کار:
یک کسب و کار واقعی دارای دفتر و موقعیت مشخصی است. گوگل از اطلاعات محل ثبت شده برای تشخیص اینکه یک سایت برند است یا خیر استفاده می کند
۲- افزایش دنبال کنندگان:
گوگل در چند سال اخبر با توجه به ارائه سرویس های خوراک خوان تلاش کرده از میزان داده ها و تعداد مشترکین RSS به عنوان نشانه برند بودن و محبوبیت استفاده می کند.
۳- از نگاه رسانه های معتبر:
برندهای محبوب درسایت های خبری حتی خود گوگل همیشه ردپایی دارند. حتی برخی از برندها فید خبری گوگل خودشان را دارند.
۴-رصد کردن سایت در شبکه های اجتماعی:
میزان فالور ها و رسمی بودن صفحات قطعا تاثیر مستقیمی در میزان محبوبیت یک برند خواهد داشت.
۵- لینکدین پنجره حرفه ایی ها:
عموم برندهای معتبر در لینکدین صفحه رسمی دارند که این مورد دقیقا مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت حتی داشتن پروفایل لینکدینی که نشان دهد این افراد برای کمپانی شما کار می کنند یک نشانه برند بودن است.
۶- لایک در فیسبوک و توییت در توییتر:
باورش سخت است! ولی حتی گوگل تعداد لایک های مطالب شما در شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک را نیز جزء فاکتورهای مورد نظر قرار داده است. در مورد فعالیت در توییتر نیز با اینکه در ایران با اقبال کم مخاطبان همراه است ولی سایت باید پروفایل تویتر با فالورهای زیاد داشته باشد؛ این به معنی آنست که اکانت تویتر با فالورهای زیاد نشانه محبوبیت یک برند است.
۷- جستجو می شوید؟
خیلی
واضح است، افراد برندها را جستجو می کنند. اگر افراد سایت شما را در گوگل
جستجو کنند، گوگل به این موضوع در تعیین یک برند توجه ویژه ای می
کند.
مطالب مشابه کسب درآمد :
نظر گوگل درباره نقش مدیران در افزایش کسب درآمد
نکات کلیدی گوگل برای سئو و افزایش رتیه سایت و کسب درآمد
کسب درامد بالا با افزایش بازدید سایت در گوگل
آموزش کسب درآمد از گوگل ادسنس Google Adsense
کسب درآمد از گوگل ادسنس Google AdSense
تاثیر گوگل در کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی
مدل کسب و کار گوگل و دلیل شکست یاهو
قبل از پرداختن به اصل موضوع که در واقع سیستم ساده و در عین حال بسیار پیچیده و منحصر به فرد کسب درآمد گوگل هست باید به چند دهه قبل برگردیم . در دورانی که تازه با اینترنت اشنا شدم غول بزرگی به نام یاهو برایم عجیب و شکست ناپذیر بود یاهو بزرگترین ارائه دهنده ایمیل و جستجو بود و صفحات جذاب داشت و کمتر کسی مثل من فکر می کرد که کسب و کار یاهو یک دفعه اینجور دچار تغییر شود. اما به ناگاه گوگل با ظاهر ساده خودش شروع به رشد کرد و دنیای اینترنت را دچار تغییرات اساسی کرد. گوگل با مدل تجاری ساده و در عین حال جذاب و کاربردی خود همگان را مجذوب و شگفت زده کرد . کسب و کار نوین گوگل چنان مورد توجه قرار گرفت که در کمترین زمان ممکن یاهو به کنار رانده شد و همه نگاهها به طرف گوگل و مدل تجاری اون معطوف شد. لذا برای بررسی موضوع مدل تجاری گوگل در کسب و کار اینترنتی، با این سوال شروع می کنم: یاهو که سال ها قطب اول جستجو و خدمات اینترنتی نظیر ایمیل بود چرا در رقابت با پدیده ای به نام گوگل شکست خورد؟
برای پاسخ به این سوال باید به کمی عقب تر برگردیم زمانی که مدل کسب و کار گوگل شکل گرفت. قلب مدل کسب و کار گوگل ارزش پیشنهادی آن است که در حقیقت همان خدمات تبلیغات متنی هدفمند می باشد. تبلیغ کنندگان از طریق خدمتی که به adwords شناخته می شود می توانند تبلیغات . لینک های خود را بر روی صفحات جستجوی گوگل نمایش دهند. زمانی که کاربران در حال جستجو هستند تبلیغات مرتبط با عبارت هدف نمایش داده می شود بدیهی است که این سرویس برای تبلیغ کنندگان بسیار جذاب است و عملاً برای مصرف کننده هم آزاردهنده نخواهد بود. و مهمترین ویژگی این سرویس این است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا یک کمپین تبلیغاتی هدفمند را برای خود برنامه ریزی کنند. اما نکته مهم اینجاست که این مدل تنها درصورتی موفق خواهد شد که افراد بسیاری از موتور جستجوی گوگل استفاده کنند!
تا اینجای داستان را داشته باشید تا به سوالی که اول پرسیدم برگردم:
یاهو که سال ها قطب اول جستجو و خدمات اینترنتی نظیر ایمیل بود چرا در رقابت با پدیده ایی به نام گوگل شکست خورد؟
عدم تمرکز برروی ارزش پیشنهادی و نداشتن مدل کسب و کار هدفمند بزرگترین دلیل خروج غول وب سایت های اینترنتی از دنیای وب بود. برای درک بهتر این موضوع به صفحات اول این ۲ سایت نگاه کنید هرچند تنها دلیل سادگی طراحی گوگل این نیست ولی برگ برنده آن همین نگاه ساده و مستقیم به اصل تبلیغات است اینکه وقتی قرار است بیشترین سود یک کسب و کار از تبلیغات متنی و صفحه جستجو حاصل شود اضافه کردن بخش های دیگر نظیر خبر ؛ آب و هوا و… به صفحه اول قطعا می تواند ما را از هدف اصلی دور کند به همین دلیل است که به نظر من سیاست های یاهو یعنی فاصله گرفتن از اصل سرویس و ارزش پیشنهادی باعث شد تا خدمات جانبی به ظاهر موثر بزرگترین چالش و بحران برای یاهو باشد اما در سوی دیگر گوگل با طراحی به شدت ساده و جهت دهی صددرصدی کاربران به جستجو و البته ارائه نتایج دقیقتر کاری کرد که آخرین تکه از پازل بوم کسب و کار گوگل نیز در جای خود قرار گیرد یعنی: افراد بسیاری که از موتور جستجوی گوگل استفاده کنند!
حالا وقت آن رسیده تا دوباره در مدل کسب و کار گوگل به سراغ ارزش پیشنهادی برویم اینجا بود که گوگل به منظور دسترسی هرچه بیشتر به مشتریان مصرف کننده خدمت سومی را طراحی کرد که به وسیله آن می توانست تبلیغات خود را بر روی وب سایت هایی غیر از گوگل نیز به نمایش درآورد این خدمت که ادسنس نام گذاری شده برای طرف های سوم این امکان را می دهد که با نمایش تبلیغات گوگل در وب سایت های خود در سود این تبلیغات سهم داشته باشند.
گوگل به عنوان یک ساختار چند وجهی مدل درآمدی بسیار متفاوتی را ایجاد کرده است. این کمپانی از یک طرف بر روی مشتری یعنی تبلیغ کنندگان برای کسب درآمد متمرکز شده است در حالی که همیشه پیشنهادات رایگانی را برای به ۲ گروه دیگر یعنی وب گردها و سازندگان محتوا ارائه می کند. پلتفرم جستجوی گوگل منبع درآمد اصلی آن است که به سه خدمت مختلف جستجوی رایگان ؛ تبلیغات پولی adwords و سرویس درآمدزایی تولید کنندگان تقسیم می شود. این خدمات به ظاهر ساده و بدیهی بر اساس الگوریتم های جستجوی بسیار پیچیده و خاص این کمپانی بنا شده اند که به وسیله زیر ساخت وسیع فناوری اطلاعات گوگل پشتیبانی می شوند. پس این درس بزرگ را فراموش نکنید که در طراحی و پیاده سازی مدل کسب و کار خود دچار انحراف یاهویی! نشوید.
{انحراف از بازار هدف و ارزش پیشنهادی قاتل خاموش کسب و کارهای اینترتی است.}
نمی دانم تا چه حد توانستم تا شما را برای اصلاح سیاست هایتان هوشیار کنم, ولی اگر به دلایل مختلف از مسیر خود منحرف شده اید از یاهو درس بگیرید و به صراط مستقیم باز گردید!!
مطالب مشابه کسب درآمد در خانه :
نظر گوگل درباره نقش مدیران در افزایش کسب درآمد
نکات کلیدی گوگل برای سئو و افزایش رتیه سایت و کسب درآمد
کسب درامد بالا با افزایش بازدید سایت در گوگل
آموزش کسب درآمد از گوگل ادسنس Google Adsense
کسب درآمد از گوگل ادسنس Google AdSense
تاثیر گوگل در کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی
آموزش کسب درآمد در منزل ویزه خانم ها
ایده کسب درآمد اینترنتی و خانگی: راه اندازی آموزشگاه موسیقی
اصول رقابت و احترام در کسب درآمد اینترنتی و خانگی
M
به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «پیام که دریافت میشود چند دقیقه بیشتر طول نمیکشد تا پاسخ دهد. مدیر یکی از پرطرفدارترین کانالهای تلگرام است که به گفته خودش، ماهانه ٣٠ میلیون تومان درآمد دارد. برایش در تلگرام مینویسم در حال نوشتن گزارشی درباره کسبوکارهای اینترنتی هستم و میخواهم درباره تجربه او بدانم. او که نام کاربری «منصور قیامت» را دارد و البته نام اصلیاش هم نیست، چند ثانیه بعد پاسخ میدهد: «جواب این سؤال که خیلی واضحه. مخاطبهای یک کانال یا پیج وقتی زیاد بشن، میشه تبلیغات گرفت و در کانال یا پیج نمایش داد و کسب درآمد کرد. موضوع پیچیدهای نیست.» و وقتی میپرسم: «چطور بازاریابی میکنید؟» باز هم با همان بیخیالی قبلی جواب میدهد: «بازاریابی نیازی نیست. خود آگهیدهندهها میان بهم پیام میدن.»
اما موضوع به آن سادگیها که منصور قیامت، جوان ٣١ساله قمی و تحصیلکرده زبان انگلیسی، میگوید، نیست. خیلیها مثل او و با آرزوی داشتن شغلی بیدردسر و با درآمد میلیونی وارد این کار میشوند و بعد از مدتی میبینند برای جلب مخاطب باید دست به کارهایی بزنند که عاقبت آن را یا پلیس فتا تعیین میکند یا فیلترینگ تلگرام.
«پیجفروشی»، «افزایش فالوئر اینستاگرام» و «افزایش ممبر کانال» از عجیبترین و البته خطرناکترین شغلهای دنیای مجازی یا کسبوکارهای اینترنتی هستند. عجیب از این نظر که به گفته «رضا الفتنسب»، دبیر انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی، خود سازمان توسعه تجارت الکترونیک هم که مرجع تصمیمگیرنده درباره مشاغل وابسته به اینترنت است، هنوز نمیداند باید اینها را شغل به حساب بیاورد یا نه و خطرناک به این دلیل که همین رسمی نبودن در بسیاری موارد مانع از آن میشود که صاحبان این مشاغل بتوانند «نماد اعتماد الکترونیکی» دریافت کنند و این یعنی داشتن یک «شغل غیرقانونی».
الفتنسب در این زمینه به «شرق» میگوید: «کسبوکارهای اینترنتی، حوزه بسیار وسیع و متنوعی است. هر روز یک امکان جدید به امکانات فضای مجازی اضافه میشود و به همین دلیل کنترل و تصمیمگیری درباره آنها کار آسانی نیست. ولی واقعیت این است که باید در این زمینه قانونگذاری و حمایت از سوی نهادهای دولتی انجام گیرد. اگر شما از ترافیک و آلودگی هوا حرف میزنید و خواهان حلشدن آنها به وسیله رواج خدمات اینترنتی هستید، باید از مشاغل اینترنتی حمایت و برای آنها قانونگذاری کنید وگرنه اوضاع همین میشود که میبینید».
اشاره او به پیجفروشی در اینستاگرام است؛ پیجهایی که با اسامیای مثل «سحر»، «سپیده»، «نیلوفر»، «شیما» و... در اینستاگرام برای فروش درست میشود. عکسی که برای پروفایل این پیجها انتخاب و استفاده میشود، عکسهای دزدیده شده از گوشه و کنار اینترنت است و در بخش توضیحات پیج هم آمده: «برای خرید پیج از ١٠K تا ٥٥٠K در تلگرام پیام بدید.»
شراکت های چندنفره، مغازه های چندبر، اجاره های میلیونی، بازگشت سرمایه، خرج های نفسگیر و. . . را دور بریزید. این روزها کسب و کار در اینستاگرام رقم می خورد. همین گوشی های هوشمند که دیگر می توان آن را در دست همه مشاهده کرد، برای خیلی ها سودهای کلانی به همراه داشته که هیچ وقت تصورش را هم نمی کردند؛ مخصوصا خانم هایی که با کمی سرمایه و البته درایت، خیلی زود توانسته اند سلیقه و نیاز کاربران را تشخیص دهند و در عرض کمتر از یک سال، از یک پیج ساده اینستاگرامی به یک مغازه در خیابان میرداماد برسند.
اینجا هیچ چیز غیرممکن نیست. شما می توانید از فروش لباس های ساده شروع کنید و یا با خلاقیت و ذوق خود، دستبندهای ارزان قیمت درست کنید و با همین روش، آرام آرام پله های ترقی و درآمدزایی را طی کنید؛ بدون آنکه نگران پول اجاره، سرمایه اولیه و… باشید. از طرف دیگر، کسب و کار دیگری هم در اینستاگرام به راه افتاده که صاحبان آن سودهای کلانی را به دست می آورند: خرید و فروش صفحه اینستاگرام. افراد مختلفی به صورت تخصصی (!) روی این موضوع کار می کنند که تعداد دنبال کننده های یک صفحه را بالا ببرند و بعد از افزایش تعداد دنبال کنندگان، آن صفحه ها را به متقاضیان مختلف می فروشند. این کسب و کار به اندازه ای جدی شده که به شغل اول خیلی ها تبدیل شده است.
این گزارش را بخوانید تا دستتان بیاید ماجرا از چه قرار است و چگونه یک پیج ساده با تعداد دنبال کننده هایی در حدود ۲۰۰ هزار نفر، بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به فروش می رود. رقم های میلیونی باورنکردنی در این خرید و فروش ها در جریان است. از صفحاتی که ۵۰ هزار تومان به فروش می رسند تا برخی موارد که به ۱۰۰ میلیون تومان هم می رسند. بله، رقم را درست خواندید. ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش یک صفحه اینستاگرامی! این بازار به اندازه ای فشرده و نفسگیر شده که شرکت های مختلفی برای فروش تخصصی صفحات اینستاگرامی به راه افتاده اند و رقابت شدیدی بین آنها حکمفرماست.
در این میان، صفحات مخصوص اجناس مورد نیاز خانم ها (زیورآلات، لباس و. . . ) بیشتر از همه روی بورس است و همچنین نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۹ ساله بیشترین درآمد را از اینستاگرام کسب می کنند. در این گزارش از راز و رمزهای فروش های اینستاگرامی و سودهای خوبی که به راحتی تا ماهی ۷، ۸ میلیون تومان نیز می رسد، نوشته ایم. این گزارش را بخوانید تا باور کنید چگونه یک نوجوان ۱۳ ساله ماهی ۷ میلیون تومان از راه خرید و فروش صفحات اینستاگرامی درآمد دارد!
چرا خرید و فروش اینستاگرامی رونق گرفت ؟
تا چند
دلایلی که شما در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا می کنید عبارتند از :
کاربران بیشتر به شبکه های اجتماعی سر می زنند تا وب سایت شما
یک کانال ارتباطی و بدون واسطه برای مخاطبان
می توانید از خودتان دفاع کنید.
می توانید محتوا تولید کنید.
فروش لباس، روی بورس
اگر به صفحات مختلف اینستاگرام سر زده باشید، حتما متوجه شده اید که فروش انواع لباس، یکی از کسب و کارهای پر رونق در اینستاگرام است. «مجید رضایی» یکی از کسانی است که در این زمینه بسیار فعال است و انواع و اقسام تی شرت، شلوار و لباس های مختلف را از این راه به فروش می رساند. او در مورد نحوه کار خود می گوید: «من چند سالی بود در پاساژ میلاد نور بوتیک داشتم اما نتوانستم از پس اجاره های سنگین بربیایم و مجبور شدم مغازه خود را پس دهم. پس از آن بود که به استفاده از اینستاگرام روی آوردم و شکر خدا راضی هستم. اگر در این کار پشتکار داشته باشید می توانید به درآمدهای بسیار خوبی دست پیدا کنید و همه چیز به حوصله شما بازمی گردد.
در مغازه ها قیمت ها حداقل دو، سه برابر قیمت خریداری شده است تا بتوان با آن، هم اجاره و مخارج مغازه را درآورد و هم حاشیه سود مناسبی برای خود کسب کرد؛ به طور مثال یک پیراهن ساده ۲۰ هزار تومانی حداقل ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد. در اینستاگرام اما چون سایر هزینه ها را نداریم این محصولات را با قیمت پایین تر عرضه می کنیم که باعث می شود مشتریان خوبی پیدا کنیم. همین پیراهن ۶۰ هزار تومانی را ما ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان می فروشیم که هم به نفع ماست و هم به نفع خریداران. درآمد من به صورت میانگین به ۳ میلیون در ماه می رسد و در برخی مواقع و مناسبت ها نیز تا ۵/۳ و ۴ میلیون نیز درآمد داشته ام. اینجا همه چیز به خودت بستگی دارد. بعضی ها ممکن است فقط ماهی ۵۰ هزار تومان درآمد داشته باشند اما بعضی ها ۱۰ میلیون تومان.»
از چین به اینستاگرام
ردپای چینی ها و محصولات چینی در همه جا پیدا می شود؛ حتی در اینستاگرام. تنها تفاوت فروشندگان جنس های چینی در اینستاگرام با مغازه داران در این است که سرمایه اولیه کمتری دارند. یکی از فروشنده هایی که به مدت ۲ سال در این صفحه فعال و به فروش کیف مشغول است در مورد دلیل استفاده از اینستاگرام می گوید: «خیلی ها مثل من شرایط آن را ندارند که مکان ثابت و مغازه داشته باشند؛ بنابراین بهترین روش برای این دسته از افراد استفاده از شبکه های اجتماعی است.
همچنین خرید اینترنتی کم کم دارد در ایران جا می افتد و مشتریان بیشتر می شوند.» او درباره نحوه تهیه محصولات و فروش آن می گوید: «من محصولات خودم را از چین می آورم و در اینستاگرام به فروش می رسانم. میزان فروش هم کاملا بستگی به زمان و شرایط دارد. این شغل در حال حاضر تنها شغل من است و کار دیگری ندارم. من فوق لیسانس روابط بین الملل دارم اما نتوانستم کاری مرتبط با رشته ام پیدا کنم. با وجود آنکه به رشته ام بسیار علاقه داشتم اما مجبور شدم به اینستاگرام روی بیاورم.»
مسافران، برنده فروش اینستاگرامی
به جز کسانی که به صورت دائم و پیوسته در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند، بسیاری از مسافران نیز به صورت مقطعی سودهای کلانی از این راه به دست می آورند. «ندا رضایی» یکی از کسانی که چندی قبل به ترکیه سفر داشته و محصولات خریداری شده خود را در اینستاگرامش به فروش رسانده، درباره نحوه فعالیتش می گوید: «در سفری که به ترکیه داشتم در حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سفرم خرج کردم اما با لباس هایی که از این کشور آوردم و در اینستاگرام به فروش رساندم، همین حدود درآمد کسب کردم و در واقع برای سفرم هزینه ای پرداخت نکردم. البته نباید از این نکته غافل شد که خرید محصولات مختلف برای مسافرانی مانند ما که حرفه ای نیستند، کار بسیار مشکلی است.
ما از صبح تا شب در مراکز مختلف مشغول خرید بودیم که سختی های بسیاری برای ما داشت. همچنین خریداران حرفه ای، مغازه ها و فروشنده های ترکی را می شناسند که جنس ها را با قیمت بسیار ارزان تر در اختیار آنها قرار می دهند. همچنین کسانی هستند که محصولات مارک را در حراجی های کشورهای اروپایی و آمریکایی با پایین ترین قیمت ممکن خریداری می کنند و آنها را با قیمت مناسبی به فروش می رسانند. برخی دوستانم لباس هایی را با قیمت ۱۵ تا ۲۰ دلار خریداری کرده و آنها را در اینستاگرام با قیمت هایی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به راحتی فروخته اند.»
خلاقیت، حرف اول
در اینستاگرام البته تنها واردکنندگان نیستند که درآمد دارند و هر فردی با خلاقیت خودش می تواند درآمدهای خوبی کسب کند. فروش انواع زیورآلات و دستبندهای مختلف یکی دیگر از بازارهای پررونق در این فضای مجازی است. «آیدا جلالی» که صاحب یکی از صفحات است و در حدود ۷۰هزار دنبال کننده دارد، می گوید: «من در حدود یک سال و نیم است که محصولاتم را در اینستاگرام به فروش می رسانم. ابتدا این دستبندها را برای خودم درست می کردم. پس از مدتی که دوستان و آشنایان از کار من تعریف می کردند، گفتند که کارهایم را بفروشم.
همچنین من آدمی نیستم که بخواهم از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر کار اداری انجام دهم ؛ برای همین تصمیم گرفتم محصولات خودم را از طریق اینستاگرام به فروش برسانم. من لیسانس زبان ایتالیایی دارم و به کار تدریس زبان مشغول هستم و در ساعت های فراغت خودم این کار را انجام می دهم. به نظرم اینستاگرام فضایی بهتر از فیس بوک است چون همه در فیس بوک عضو هستند اما در اینستاگرام تنها جوانان و قشر خاصی از مردم حضور دارند.»
از اینستاگرام به مغازه
در اینستاگرام برخی فروشندگان هم هستند که با سودهای مناسب فروش محصولاتشان توانسته اند یک مغازه برای خودشان دست و پا کنند. در واقع اینستاگرام برای این افراد به سکویی برای پرش تبدیل شده است. «مریم حیدری» یکی از این افراد است. او در ابتدا مغازه داشته اما به دلیل نداشتن سود مناسب آن را رها کرده و به اینستاگرام روی آورده است. بعد از گذشت یک سال و جذب مشتری های دائم او توانست یک مغازه برای خودش در خیابان میرداماد اجاره کند و در آخر هر ماه سود خالص خودش چیزی در حدود ۷ میلیون تومان است. او البته از فضای سنگین رقابت در اینستاگرام هم حرف می زند و می گوید: «در اینجا رقابت بسیار بیشتر از مغازه هاست.
شما تعداد زیادی دنبال کننده دارید که نمی دانید کدام یک مشتری هستند و کدام یک رقیب شما. رقیب تان
آنچه درون این پیجها آپلود میشود و در دسترس عموم قرار میگیرد، باز هم عکسهای شخصی دخترانی است که شاید روحشان هم خبر نداشته باشد عکسشان در یک صفحه اینستاگرام قرار گرفته تا مخاطبان آن پیج را افزایش دهد و آن پیج را برای فروش آماده کند. معمولا هم این اتفاق میافتد. فالوئرهای پیج به صورت واقعی یا غیرواقعی (به قول خود فروشندگان پیج «فالوئر فیک») بالا میرود. با بالارفتن فالوئرها، آگهیدهندهها سراغ این پیجها میآیند؛ یا آن را میخرند تا برای تبلیغ محصولاتشان یا برای انتشار یک یا دو پست تبلیغاتی، از این پیجها استفاده میکنند. درباره تلگرام هم اتفاق کاملا مشابهی میافتد، هرچه ممبر (عضو) یک کانال بیشتر باشد، فروش آن راحتتر و تبلیغات در آن مؤثرتر خواهد بود.
به آدرس تلگرامی که در یکی از این پیجها اعلام شده پیام میدهم. از او درباره قیمتها و کارش میپرسم. پاسخ ادمینی که هیچ ردپایی از «خود واقعیاش» در میان نیست، این است: «سلام خسته نباشین... اول از همه خواهر من فیک ندارم... واقعی و تضمینی کار میکنم و بعد از خرید بازم فالوها میره بالا اگه فعالیتتون خوب باشه... اینکه من با عکس دختر میارم پیجارو بالا دروغه و پیجای من آنالیز شده توی اینستا هست و دائمی فالو میگیره تا حدی... قیمت هر ١K (هزار نفر) مساوی با ١٠ هزار تومان... قیمت جاهای دیگه بالاتره... سر قیمت چونه نمیزنم... اگه به این قیمت راضی هستی پیام بده... فروش بهصورت غیرحضوریه... اگه اعتماد بکنی که چه بهتر... شماره کارت میدم کارتبهکارت میکنی بعدِ واریز، رمز داده میشه... جواب این سؤالت که از کجا معلوم واقعی و فیک نیستن و از کجا معلوم بعد واریز پیجو تحویل میدم، جوابت راحته، فیک از تعداد لایکهایی که توی یه ساعت اول گذاشته شده، معلوم میشه... برام مهم اینه بفروشم... مشتریم مشتری میاره... پیچوندن هیچ ارزشی نداره و اگه من بپیچونم، یه شاکی داشته باشم، هزار تا شاکی که پیجشونو بقیه پیچوندن به شاکیام اضافه میشه... قانون قیمت گفته شد، خریداری پیام بده... در پناه حق... حالا قیمت واقعی پیجرو توی گوگل سرچ کنی: فروش پیج اینستا، میفهمی... خدا نگهدار.»
قیمت پستهای تبلیغاتی در پیجهای پربیننده اینستاگرام هم به نقل از یکی دیگر از فروشندگان پیج این است: «یک ساعت، ١٠ هزار تومان، دو ساعت، ١٥ هزار تومان، سه ساعت، ٢٠ هزار تومان، شش ساعت (دو بار ریشات) ٤٠ هزار تومان، ٢٤ ساعت (دو بار ریشات) ٥٠ هزار تومان. پکیج هفتگی: تبلیغ هفتگی روزی یک عکس، یکساعته، ٥٠ هزار تومان، تبلیغ هفتگی روزی یک عکس، دو ساعته، ٨٠ هزار تومان. پکیج ماهانه: تبلیغ ماهانه روزی یک عکس، یک ساعته، ٢٠٠ هزار تومان، تبلیغ ماهانه روزی یک عکس، دو ساعته، ٣٠٠ هزار تومان. افزایش فالوئر تضمینی: هر هزار فالوئر، صد هزار تومان.» البته فروشندگان پیجها دوست ندارند درباره درآمدشان حرف بزنند. همانطور که «آقای میلیاردر» دوست ندارد.
ملاقات با آقای میلیاردر
«سروش امیدی»، ٢٥ساله فروشنده پیج است. اما فروشندهای که وقتی از درآمدش سؤال میکنم، محجوبانه پاسخ میدهد: «یهکم دیگه میلیاردر میشم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان میخورد. با طراحی وبسایت و فروش سرور، هاستینگ و دیگر فضاهای اینترنتی کارش را آغاز کرده و حالا یک شرکت دارد با ٣٠ نفر نیروی مستقر و ٨٠ نیروی دورکار. موضوع شرکت هم «فروش پیج اینستاگرام با فالوئر بالا»، «افزایش تعداد فالوئرهای اینستاگرام»، «فروش کانال تلگرام» و «افزایش ممبر کانال» همگی بهصورت تضمینی و البته تبلیغات در پیجهای پربازدید است.
امیدی در این زمینه به «شرق» میگوید: «بهمن سال ١٣٩٢ سراغ تبلیغات در پیج اینستاگرام رفتم و توانستم از بهمنماه تا ١٣ فروردین ١٣٩٣، در یک پیج با مضمون جُک و طنز ٣٠ هزار فالوئر پیدا کنم. ٣٠ هزارتایی که شدم، یک هتل برای تبلیغاتش به پیجم پیام داد و چون تعرفههای تبلیغات پیج خیلی پایین بود، این هتل که تا قبل از آن همیشه در سطح شهر بیلبورد داشت، بیلبوردهایش را جمع کرد و همه تبلیغاتش را به اینستاگرام و پیج من آورد.»
او ادامه میدهد: «مردادماه ١٣٩٣ یک سایت برای فروش پیج ایجاد کردم و تبدیل به اولین کسبوکار اینترنتی در این زمینه شدم. اوایل، کارم سخت بود و سازمان توسعه تجارت الکترونیک به من نماد اعتماد الکترونیکی نمیداد چون بعضیهایشان اصلا نمیدانستند اینستاگرام چیست؟ دو ماه طول کشید تا نماد گرفتم. از همان مرداد تا پایان اسفند ٩٤ ما پنج هزار سفارش داشتهایم و پنج هزار مشتری متفاوت از سرویس اینستاگرام ما استفاده کردهاند.»
اما قیمتهای شرکت آقای میلیاردر چطور است؟ به گفته خودش، فروش پیج اینستاگرام بسته به تعداد فالوئر پیج، از ٢٦ هزار تومان شروع میشود تا پیج ٨٠ میلیونتومانی! افزایش فالوئر هم از ٨٠ هزار تومان تا ١١٠ هزار تومان در ازای هزار فالوئر است. پس از ارائه امکانی به اسم «کانال» از سوی شبکه اجتماعی تلگرام، فروش کانال و افزایش ممبر هم به خدمات شرکت سروش امیدی اضافه شده است و از بهمن ٩٤ تاکنون ٩٠٠ سفارش در زمینه خدمات کانال داشتهاند. قیمتها هم به این شرح است؛ کانال با هزار ممبر با قیمت صد هزار تومان، کانال با پنج هزار ممبر با قیمت ٥٠٠ هزار تومان و کانال با ١٠ هزار ممبر با قیمت ٩٧٠ هزار تومان فروخته میشود. این البته همه ماجرا نیست. امیدی به گفته خودش، بزرگترین کمپین تبلیغاتی با ١٨ هزار پیج را دارد و برخی از پیجهای فروشیشان دو میلیون فالوئر دارند. خودش این اتفاق را اینطور توضیح میدهد: «همانطوری که پول، پول میآورد، فالوئر هم فالوئر میآورد. شما کافی است تعداد فالوئرهایتان در اینستاگرام از صد هزار نفر بالاتر برود. دیگر حتی خود اینستاگرام هم شما را به عنوان یکی از پیجهای پرفالوئر به دیگران معرفی میکند. ما البته اقدامات دیگری هم انجام میدهیم مثل تبادل پیج یا تب کردن که به این شکل اتفاق میافتد یک پیج با فالوئر زیاد پیج ما را در صفحهاش تبلیغ میکند و پیج ما، پیج او را. درباره کانال هم دقیقا همین است.»
او البته تأکید دارد: «ما البته یک تیم محتواسازی قوی داریم که محتوایی که کاربران میپسندند را تولید میکنیم و در کانالها و پیجهایمان قرار میدهیم. برای فالوئر کسب کردن دست به آنالیز میزنیم تا بر اساس سلیقههای مختلف عمل کنیم و چون یک شرکت حقوقی هستیم، شرکتهای بزرگ سراغمان میآیند. معمولا افراد حقیقی که پیج درست میکنند و خودشان تلاش میکنند فالوئر به دست بیاورند، نمیتوانند مشتریهایی حقوقی هم داشته باشند. ما حتی به پلیس فتا برای حل برخی پروندههایشان، کمک میکنیم.»
البته هر کاری هم سختیهای خاص خودش را دارد. فروشنده میلیاردر پیج و کانال درباره سختیهای کارش میگوید: «یکی از ادمینهای ما یک پسر متولد ٧٨ است که در یکی از روستاهای اطراف فیروزآباد شیراز زندگی میکند. این ادمین ماهی شش میلیون تومان درآمد دارد. ولی الان سه ماه است که دارد شش میلیون پول درمیآورد. یک سال تمام هیچ درآمدی نداشت. خود من شبهای زیادی نخوابیدهام و موبایل به دست بودهام. باورتان نمیشود ولی بعضی روزها ممکن است هفت ساعت مداوم در حال کار با موبایل باشم. این یک کار واقعی است و باید برایش وقت بگذاری. مهمتر از آن سلیقه و حوصله داشته باشی و زود ناامید نشوی.»
کاسبان اینترنت یا برهمزنندگان امنیت
تعداد کسبوکارهای اینترنتی که مثل کسبوکار سروش امیدی، قانونی باشد، کم است اما تعدادشان رو به افزایش. این را دبیر انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی میگوید. الفتنسب توضیح میدهد: «روزی که ما انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی را راهاندازی کردیم، کمتر از هزار کسبوکار اینترنتی از سازمان توسعه تجارت الکترونیک نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده بودند. نزدیک به دو سال این تعداد به ١٥ هزار کسبوکار رسیده است. این یعنی ما در حوزه شغلهای فضای مجازی با یک رشد فزاینده روبهرو هستیم و بههمیندلیل لازم است در این زمینه به شکل جدی قانونگذاری صورت گیرد. الان تنها قانون موجود در زمینه تجارت الکترونیک مربوط به سال ١٣٨٢ است که مشکلات بسیاری دارد و نیاز به اصلاح دارد.»
انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی که شاید اسمش برای خیلیها ناآشنا باشد، برای رفع خلأهایی مانند آنچه الفتنسب گفت، به وجود آمده است. این انجمن صنفی که مجوز تأسیسش را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک سازمان مردمنهاد گرفته، از سال ١٣٩٢ آغاز به کار کرده است و ٤٠٠ عضو دارد که همگی از طریق اینترنت ارتزاق میکنند. او در زمینه کسبوکارهای اینترنتی غیرقانونی میگوید: «مشکل اساسی این است که در این زمینه سازمانها و نهادهای موازی بسیار زیادی وجود دارد از بانک مرکزی گرفته تا وزارت بهداشت! مشکل دیگر هم این است که در این زمینه از ما که یک نهاد صنفی هستیم، کمک نمیگیرند. ما از ابتدای شروع فعالیتمان تاکنون به همه نهادهای دولتی موجود در این زمینه نامه نوشته و اعلام کردهایم حاضر به هر نوع همکاری هستیم. حتی حاضریم برای تخلفات احتمالی با پلیس فتا همکاری داشته باشیم اما از تنها جایی که در این مدت جواب گرفت
امروزه کسب درآمد در اینترنت برای افرادی تازه کار در دنیای اینترنت به خصوص اگر توانایی های دیگری هم داشته باشند بسیار ساده تر از گذشته شده است و گزینه های بیشتری هم برای کسب درآمد بوجود آمده است فقط کافیست یک وبلاگ داشته باشید و شروع کنید البته به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایرانیان وبلاگ ها و وب سایت های فارسی برای کسب درآمد از روش های معمول دچار دردسر هایی هستند و در برخی موارد این کار غیر ممکن شده است. اما اگر می توانید به زبانی غیر از فارسی مانند انگلیسی یا عربی مطلب بنویسید و شخصی در خارج از کشور دارید که می توانید به او اعتماد کنید تا برای شما یک حساب بانکی معتبر همراه با آدرس خودش باز کند، در این صورت باید بگویم یک بازار جهانی منتظر شماست فقط کافیست یک وبلاگ بسازید و شروع به نوشتن کنید. به هر حال فکر می کنم بد نباشد مروری بر روش های کسب درآمد موجود داشته باشیم.
برنامه های تبلیغاتی- در سال های اخیر تعداد شرکت ها و سازمانهایی که از طریق دیگر وب سایت های و وبلاگ ها تبلیغ می کنند بسیار زیاد شده است بدین ترتیب یک وبلاگ نویس که معمولاً سرمایه زیادی هم ندارد بدون احتیاج به بازاریابی مشتری خود را پیدا خواهد کرد و فقط با ارائه یک شماره حساب معتبر بین المللی و پر کردن یک فرم ثبت نام و پس از بررسی هایی که از طرف ارائه دهنده تبلیغات صورت می گیرد کسب درآمد خواهد کرد در این نوع تبلیغات دارنده وبلاگ تبلیغات متنی را را برای بازدیدکنندگان خود نمایش می دهد و با هر کلیکی که بازدیدکنندگان روی تبلیغات متنی می کنند مبلغی به حساب وبلاگ نویس واریز می شود. معروفترین سرویس از این نوع Adsense است که متعلق به غول اینترنتی گوگل می باشد البته گوگل ایرانیان را تحریم کرده و نمی توانند از این سرویس استفاده کنند. و از موفق ترین برنامه های تبلیغات متنی که اخیراً به این جمع اضافه شده اند م
و اخیراً BlogAds به عنوان اولین سرویس ارائه دهنده تبلیغات متنی اختصاصی برای وبلاگ ها راه اندازی شده است.
یکی از ابزار های مورد نیاز برای کار در منزل داشتن حداقل 5 وبلاگ برای معرفی محصولات سیستم همکاری در فروش است (سیستم همکاری در فروش را در آینده به شما توضیح می دهم)امروز به اموزش ساخت وبلاگ برای شروع کار در منزل می پردازم فقط خواهش می کنم عجله نکنید و اموزش های من را به دقت دنبال کنید شما با گذاشتن دو هفته وقت روزانه به مدت 1 ساعت می توانید به یک شغل در منزل برسید و کار در منزل خودتان را آغاز کنید پس حوصله کنید
اصول و مراحل کلی وبلاگ نویسی برای شروع کار در منزل:
ایجاد وبلاگ در سایت بلاگفا:
سایت بلاگفا از جمله سایتهاییه که سرویس رایگانی رو برای ایجاد وبلاگ ارائه میده. بلاگفا دومین سرویس وبلاگ فارسی زبان است که روز به روز پیشرفت قابل توجهی داشته و هر روز به کاربران اون اضافه میشه.
معرفی سایت بلاگفا:
دلیل انتخاب این سایت برای ساختن وبلاگ سادگی کار و پرطرفدار بودن اون میان وبلاگ نویسان است. در این سایت ظرف مدت چند ثانیه میتونید یک وبلاگ برای خودتون بسازید. برای ورود به سایت کافیه آدرس: www.blogfa.com رو وارد کرده Enter رو بزنید.
عضویت در سایت بلاگفا:
اولین قدم برای داشتن وبلاگ عضویت در سایت بلاگفاست. برای این کار روی گزینه ایجاد وبلاگ جدید کلیک کنید. با این کار فرم ثبت نام برای شما باز میشه. که حاوی فیلدهایی است.
ـ استفاده از حروف فارسی در شناسه کاربری مجاز نیست.
ـ عنوان وبلاگ شما معرف شخصیت و طرز فکر شماست. در انتخاب آن دقت کنید.
ـ کلمه عبور یا همون Password نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
ـ در نوشتن آدرس پست الکترونیتون دقت کنید. چون بعد از ارسال فرم عضویت نامه ای به ایمیلتون ارسال میشه تا Password و سایر اطلاعات وارده برای شما ارسال شود.
و فیلدهای دیگر را هم بنا به در خواست بلاگفا پر کنید و پس از قبول شرایط سرویس دهی روی دکمه قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ کلیک کنید.
ورود به سایت:
در همان صفحه اول بلاگفا در قسمت سمت راست می تونید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبورتون و سپس زدن دکمه ورود وارد مدیریت بلاگتان شوید.
اکنون یک صفحه وبلاگ در این سایت به شما اختصاص داده شده که آماده ثبت نوشته هایتان می باشد. در ابتدا در کادر عنوان مطلب موضوع مورد نظر را وارد کنید. در کادر مرکزی نیز شروع به نوشتن یادداشت مورد نظر پیرامون همان عنوان مطلب موضوع نمائید. از آیکونهای ویرایشی بالای این کادر نیز میتوانید استفاده کنید. با کلیک روی صورتک خندان میتوانید سایر علائم احساسی را در متن نوشته هایتان بکار ببرید و… در نهایت روی دکمه ثبت مطلب و بازسازی وبلاگ کلیک کنید.
افزودن لینک در وبلاگ:
اگر بخواهید کلمه یا عبارتی از متن وبلاگتون رو به صفحه خاصی در وب لینک کنید کافیست پس ازانتخاب متن مورد نظرتون روی آیکون افزودن لینک کلیک کنید. با این کار پنجره ای باز میشود.
در کادر مربوط به این قسمت باید آدرس Url صفحه ای که می بایست لینک به آن ارجاع داده شود را تایپ نمائید.
افزودن تصویر به وبلاگ:
به علت اینکه عکسها فضای زیادی روی اینترنت اشغال می کنند بلاگفا و بقیه خدمات دهنده های وبلاگ به شما اجازه نمی دهند که روی فضای وبلاگ خود عکس ارسال کنید.
به دو صورت می توان تصویر را در صفحه وبلاگ جای داد:
قرار دادن تصویری دلخواه که در یک صفحه وب قرار دارد.
عکسهایی که می خواهید به یادداشتها یتان اضافه کنید یا روی اینترنت هستند یا روی کامپیوتر شخصی شما. اگر عکس مورد نظر روی یک سایت و یک صفحه وب باشد کافی است روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمائید. اکنون تمام عبارتی را که مقابل( Address(Url با موس به دقت انتخاب کنید. روی عبارت انتخاب شده راست کلیک کنید و گزینه Copy را انتخاب نمائید. حالا به صفحه یادداشت ها بروید. در مکان مناسب که می خواهید تصویر درج شود کلیک کنید. سپس روی گزینه افزودن تصویر کلیک کنید. پنجره ای باز می شود. آدرس کپی شده را در کادر آدرس تصویر Paste کنید. با این کار عکس مورد نظر به یادداشتتان افزوده می شود. برای فایلهای Animation Gif می توانید همین کار را انجام دهید.
فرستادن یادداشت:
لازم به توضیح است که جهت صرفه جویی در وقت و هزینه در نگارش متن ه
تبلیغات RSS - یکی از روش های جدید که برخی وبلاگ نویسان از آن کسب درآمد می کنند تبلیغات RSS است. و برخی از وبلاگ نویسان از این طریق به موفقیت های کوچکی دست پیدا کرده اند. اما هنوز بنده نشنیده ام که وبلاگ نویسی به این شیوه درآمد هنگفتی بدست آورده باشد. اما فکر می کنم در آینده منبع درآمد خوبی باشد.
حمایت مالی- در این روش یا خودتان شرکت یا فردی را پیدا می کنید که محصولاتش را در وبلاگ خود تبلیغ کنید و یا آن شرکت وبلاگ شما را پیدا می کند و سفارش تبلیغ می دهد و به این ترتیب با پرداخت هزینه ای شما برای او به روش های مختلف تبلیغات می کنید حتی بعضی از شرکت ها کل فضای تبلیغاتی یک وبلاگ را خریداری می کنند مثلاً اگر کل تبلیغاتی که به صورت سالیانه می توانید در یک وبلاگ انجام دهید 2 میلیون تومان باشد، این مبلغ را دریافت کرده و برای یک سال اختصاصاً برای آن شرکت تبلیغ می کنید. که در این روش هم تبلیغات دهنده سود می برد ( چون بدون رقیب و اختصاصی تبلیغ می کند و در عین حال می تواند از تخفیف های معمول برای تبلیغات بلند مدت و پرتیتراژ رسم است استفاده خواهد کرد.) و هم وبلاگ نویس چون انرژی خود را بر روی بهینه سازی وبلاگ خود می گذارد. یکی دیگر از روش های معمول این است که کمپانی های بزرگ مبلغی را به نویسندگان وبلاگ های پر بازدید پرداخت می کنند تا برای معرفی محصول جدید آنها مطلب بنویسد و به این ترتیب آنرا به بازدید کنندگان خود معرفی کنید. فکر می کنم این روش در ایران کارایی زیادی داشته باشد چون ما در ایران قانون محکمی برای حمایت از نویسندگان اینترنتی نداریم و حاصل زحمات چندین ساعته و تخصص چندین روزه در عرض چند ثانیه به وفور کپی می شود و در اینترنت پخش می شود به عنوان مثال مطالبی که در یاد بگیر دات کام منتشر می شود بسته به موضوع آن پس از مدتی تا 50 کپی از آن در وبلاگ ها و وب سایت های مختلف یافت می شود (حتی بعضی از وب سایت های دولتی که دارای بودجه های سنگینی هستند و در اینجا از آنها نام نمی برم بدون ذکر منبع، مقالات یاد بگیر دات کام را کپی می کنند .) خوب حداقل به این روش برای نویسندگان هم فرصت مناسبی فراهم می شود تا امرار معاش کنند. و البته بیشترین سود را تولید کننده یا صاحب کالا خواهد برد.
برنامه های Affiliate (واسطه ای) - در این روش یک شرکت به عنوان واسط بین فروشنده اصلی (صاحب کالا) و فروشنده جزء (وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت ها) عمل می کند و به ازای فروش هر کالا درصدی از سود به فرشنده جزء یا وبلاگ نویس پرداخت می شود. این شیوه بیشتر به نفع صاحب کالا است چون حتی اگر جنسش فروخته نشود برای آن تبلیغات مجانی کرده است. اما روی دیگر سکه وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها هستند که اگر شرکت واسط معتبر باشد درآمد نسبتاً خوبی می توانند داشته باشند در ایران هم این روش متداول ترین روش برای کسب درآمد است. اما وبلاگ نویسان و صاحبان سایت های ایرانی که از این روش استفاده می کنند معمولاً کلاه گشادی از طرف شرکت های واسط سرشان می رود و از آنجا که این شرکت ها روش های تبلیغات هرمی برای خود دارند متاسفانه با جستجو در اینترنت تعریف تمجید های دروغین زیادی در مورد آنها خواهید یافت و چون یک وبلاگ نویس ظاهراً هزینه ای برای تبلیغ متحمل نشده است (در حالیکه وقت گرانقدر خود و هزینه اتصال به اینترنت را از دست داده است. ) معمولاً شکایتی از این شرکت ها نمی شود بنابراین آنها همچنان به کلاه برداری خود ادامه می دهند و کسی جلوی آنها را نمی گیرد. خلاصه باید بگویم وبلاگ نویسان زیادی به این روش در کشور ما مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و می گیرند. البته در دنیا شرکت های معتبر و قانونی هم وجود دارند که از آنجمله می توان به Amazon, Linkshare, Clickbank, Commission Junction اشاره کرد. و سود نسبتاً مناسبی هم به وبلاگ نویسان پرداخت می کنند.
دارایی های دیجیتال - روزانه تعداد وبلاگ هایی که کار های دیجیتال خود می فروشند بیشتر می شود که از آنجمله می توان به e-book ها و دوره های آموزشی و سمینار های از راه دور اشاره کرد. که البته این روش هم نیاز به اجرای دقیق قانون کپی رایت دارد.
شبکه وبلاگ نویسی - یکی از روش های موثر که امروزه زیاد به چشم می خورد. اتحاد چندین وبلاگ کوچک است. به این صورت که چندین وبلاگ نویس درباره موضوعی مشترک یا نزدیک به هم شروع به نوشتن می کنند. و به یکدیگر لینک می دهند و گاه هر کدام از آنها دو یا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره می کنند. و برای جذب حامیان مالی هم به صورت مشترک بازار یابی می کنند و وقتی که یک مشتری پیدا کردند به صورت گروهی برای فروش کالا یا خدمات او کار می کنند. این افراد به صورت گروهی کار می کنند بنابراین یک شبکه قوی بوجود آورده اند که هم خواننده را راضی نگه داشته اند و هم می توانند به طور موثری تبلیغات کنند و حامی مالی خود را راضی نگه دارند البته درآمد آنها هم تقسیم می شود ولی آنها می توانند از روش ها متنوعی برای کسب درآمد استفاده کنند. عده ای هم که وب سایت دارند افرادی را استخدام می کنند که وبلاگ نویسند و از آنها می خواهند درباره وب سایت آنها مطلب بنویسند و به سایت آنها لینک بدهند. و به این صورت یک شبکه حمایتی می سازند.
موقعیت های شغلی - در سراسر دنیا رسم است که وبلاگ نویسان موفق توسط روزنامه ها، مجلات، وب سایت های بزرگ و سایر سازمان های خصوصی یا دولتی استخدام می شوند یا قرار داد هایی با آنها بسته می شود و خدمات آنها برای یک دوره مشخص خریداری می شود. به این ترتیب برای وبلاگ نویسان موقعیت های شغلی جدید و مناسبی بوجود خواهد آمد.
هدیه گرفتن - در بعضی از کشورها از جمله آمریکا رسم است که وبلاگ نویسانی که مطالب مفیدی می نویسند از خوانندگان و موسسات پاداش می گیرند گاه این پاداش ها و جوایز آنقدر زیاد می شود که شخص می تواند بقیه عمر خود را فقط وبلاگ نویسی کند. نمونه موفق این افراد «جیسون کوکته» است.
تجارت - بعضی از وبلاگ نویسان مقالات زیادی درباره انواع کالا و برند های مختلف می نویسند و آنها را نقد می کنند و در کنار این مقالات یک فروشگاه اینترنتی راه می اندازند و به این ترتیب برای خود یک تجارت کوچک راه می اندازند. برای اینکه با این روش درآمد مناسب داشته باشید باید یک وبلاگ یا وب سایت بزرگ و بسیار فعال داشته باشید که مرتب به روز رسانی می شود.
مشاوره - یکی از راه های کسب درآمد به کمک وبلاگ نویسی گرفتن حق مشاوره است. اگر تخصصی دارید می توانید در مورد آن تحققیق کنید و اطلاعات بیشتری بدست آورید سپس مقالات زیادی بنویسید و در ازای دریافت وجه با توجه به تخصص خود به آنها مشاوره بدهید توجه داشته باشید که باید در زمینه ای که می خواهید مشاوره خود را بفروشید باید صلاحیت داشته باشید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.
سخنرانی - اگر فردی هستید که به راحتی مقاله می نویسد پس احتمالاً می توانید خوب هم سخنرانی کنید پس می توانید جلسات آموزش و سمیتار برگزار کنید و برای مدعوین سخنرانی کنید و از طریق فروش بلیط کسب درآمد کنید و البته اعتبار زیادی هم کسب خواهید کرد.
علی یزدی م