بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال ۲۰۱۸

 

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر ۲۰۱۸

 ۰

 اشتراک‌گذاری

لیست بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای ویندوز قطعا برای هر کاربری که از این سیستم عامل استفاده می کند، اهمیت دارد. به طور مخصوص برای زمانی که ویندوز خود را عوض می کنید، و با یک سیستم خام روبرو هستید، داشتن یک لیست از بهترین نرم افزارهای ویندوز به شما کمک می کند، تا بتوانید نرم افزارهای اختصاصی خود را بشناسید و آن ها را نصب کنید.

توجه: لیستی که پیش روی شما قرار گرفته، پوشش دهنده، نیاز کاربران مختلف است که در دسته بندی های خاص، ارائه شده است. اگر شما یک کاربر عادی هستید که کارتان با ویندوز، صرفا وب گردی، دانلود، و استفاده از نرم افزارهای آفیس است، قطعا نیاز به اطلاعات همه دسته ها ندارید. بنابراین شکیبا باشید و از میان لیست و دسته بندی ها نیاز خود را تشخیص داده و اقدام به دانلود نمایید.

نکته: بسیاری از نرم افزارهایی که در زیر ارائه شده اند، از طریق افزونه های مرورگر ها، یعنی گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس اند. 

 

تبلیغات

لیست نرم افزارهای کاربردی ویندوز

لیست نرم افزار های کاربردی، در واقع شامل لیستی است که هر کاربر حرفه ای و غیر حرفه ای، برای سیستم نیاز دارد. ما تلاش کرده ایم که این لیست را به طور اشتراکی برای این دو قشر تکمیل کنیم.

 

بهترین نرم افزار دانلود منجر ویندوز IDM

کماکان با جود شمار زیادی نرم افزار مدیریت دانلود IDM همچنان در صدر است. این نرم افزار یکی از قوی ترین ابزارها برای دانلود هر نوع فایل، در اینترنت است. قابلیت های IDM بی شمار است و به شما اجازه قطع و وصل دانلود، نیز می دهد.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2018
بهترین نرم افزار مدیریت دانلود برای ویندوز

بهترین نرم افزار فشرده سازی فایل ۷zip

وقتی قصد دارید یک فایل حجیم را فشرده سازی کنید مطمئنا انتظار دارید میزان زیادی از حجم فایل کاسته شود. بهترین نرم افزاری که از پس این کار بر می آید نرم افزار ۷zip است.

بهترین نرم افزار فشرده سازی ویندوز در سال 2018
بهترین نرم افزار فشرده سازی ویندوز در سال ۲۰۱۸

این نرم افزار بعد از گذشت تقریبا ۱ دهه هنوز در لیست بهترین نرم افزارهای کامپیوتر ۲۰۱۸ است.

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزارهای فشرده سازی در ویندوز

 

بهترین نرم افزار اکسترکت فایل فشرده winrar

هر بار فایل فشرده ای داشته باشید، برای مشاهده و استفاده از فایل ها و فولدر های درون آن، نیاز به یک نرم افزار اکسترکت کننده دارید. تجربه بسیاری از کاربران بر این اصل استوار است که، هنوز رقیب خوبی برای winrar ندیده اند.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

بهترین نرم افزار مکمل نرم افزارهای فشرده سازی ویندوز
بهترین نرم افزار مکمل نرم افزارهای فشرده سازی ویندوز

 

بهترین نرم افزار پی دی اف خوان ویندوز Sumatra PDF

اگر به خواندن فایل های PDF علاقه دارید، قطعا به دنبال یک برنامه سبک و با ارزش بدون هیچ گونه ویژگی پولی هستید. برای حل این مساله پیشنهاد برتر به شما استفاده از Sumatra PDF است. با کمک این نرم افزار ساده که حجم بسیار پایینی دارد، ( ۴ مگابایت ) به راحتی می توانید، انواع فرمت های زیر را باز کنید:

  • Pdf
  • epub
  • ebook
  • XPS

برای مطالعه ای بوک ها یا همان کتاب های الکترونیکی و پی دی اف ها، بهترین راهکار استفاده از این نرم افزار است. برای این برنامه هیچ گونه نسخه آزمایشی یا پیشرفته تر و پولی در نظر گرفته نشده است و همه امکانات عالی آن در همین برنامه به رایگان گنجانده شده است.

برای دانلود کلیک کنید

بیشتر یاد بگیرید: آموزش کامل ویرایش فایل pdf

 

بهترین نرم افزار برای انتقال فایل ( ویندوز و اندروید )

نرم افزار ویندوزی ShareIt

قطعا هر کاربر اندرویدی یک نسخه از ShareIt را روی موبایل خود دارد. کاربرانی که از ShareIt استفاده می کنند، علت های اصلی انتخاب خود را سرعت و سادگی استفاده از این برنامه می دانند. ShareIt بر پایه وای فای کار می کند.

با کمک این نرم افزار فوق العاده برای ویندوز حالا می توانید ارتباط خوبی بین ویندوز و اندروید ایچاد کنید و فایل های مورد نظر خود را بین دو سیستم انتقال دهید.

برای دانلود کلیک کنید

 

بهترین نرم افزار مدیریت پسورد ویندوز lastpass

برای اینکه امنیت ویندوز شما حفظ شود نیاز به برنامه ای دارید تا در ایجاد رمز عبور، و نگهداری و مدیریت ورود و خروج ها از سیستم شما مراقبت کند. بهترین برنامه پیشنهادی برای کاربران برای امنیت رمز عبور سال ۲۰۱۸ نرم افزار lastpass است.

برای دانلود کلیک کنید

اطلاعات بیشتر: آموزش ورود به LastPass توسط اثر انگشت در ویندوز

بهترین نرم افزارهای ویندوز سال 2018
بهترین نرم افزار امنیتی برای مدیریت و ایجاد پسورد های قوی در ویندوز برای سال ۲۰۱۸

 

بهترین نرم افزار ویندوز برای ویرایش عکس و فیلم

بهترین نرم افزار ویندوزی ویرایش عکس Picasa

پیکاسا یک برنامه فوق العاده و عالی از گوگل برای ویرایش و نمایش تصویر است. گوگل در پیکاسا امکاناتی قرار داده که توانسته به کمک آن کاری کنید که عکس های تان پس از ویرایش به بهترین شکل ممکن درآیند.

 

بهترین نرم افزار ویرایش فیلم در ویندوز Shotcut

کاربران ویندوز مخصوصا قدیمی تر ها به خوبی نرم افزار ویرایش ویدیویی Windows Movie Maker را به خاطر دارند. این برنامه دارای ضعف های زیاد و کاستی هایی بود که هر کاربری پس از مدتی کار کردن با آن قید آن را می زد.

نرم افزاری فوق العاده برای ویرایش فیلم در لیست بهترین نرم افزارهای ویندوز سال 2018
نرم افزاری فوق العاده برای ویرایش فیلم در لیست بهترین نرم افزارهای ویندوز سال ۲۰۱۸

اما کاربران حالا با ابزاری روبرو هستند که به رحتی می توانند Windows Movie Maker را حذف کنند و از نرم افزار جدید به نام Shotcut استفاده کنند.

استفاده از Shotcut بسیار ساده است و رابط کاربری عالی و راحتی دارد. همچنین شما می توانید از فیچرها و ویژگی های فوق العاده در این برنامه استفاده کنید و ویدیو های تان را به بهترین نحو ویرایش کنید.

 

برترین اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۸

 

نحوه‌ی انجام کارهای کامپیوتری توسط کاربران تا حد زیادی به اپلیکیشن‌های انتخابی آن‌ها بستگی دارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در ادامه‌ی مطلب به معرفی تعدادی از اپلیکیشن‌های برتر ویندوز ۱۰ در زمینه‌های مختلف بپردازیم.

 

همه‌ی اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ رایگان نیستند. ولی بعضی از برنامه‌های پولی واقعاً ارزش صرف هزینه را دارند. این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌هایی را به ویندوز اضافه می‌کنند که خود سیستم عامل از آن‌ها بی‌بهره است.

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای کارهای روزمره

 

از زمانی که ویندوز ۱۰ عرضه شد، کاربران اقبال خوبی نسبت به اپلیکیشن‌های مایکروسافت استور نشان دادند. در ادامه به معرفی چند برنامه می‌پردازیم که برای مصارف روزمره بسیار کاربردی هستند.

 

Outlook Mail – Outlook Calendar

این دو اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض بر روی ویندوز ۱۰ نصب شده‌اند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید به حساب‌های کاربری Outlook.com، یاهو و جیمیل دسترسی داشته باشید. نوتیفیکیشن‌های این برنامه که به صورت کاشی زنده (Live Tile) می‌باشد به شما اجازه می‌دهد تا قرار ملاقات بعدی یا آخرین ایمیل‌های دریافتی را به صورت مستقیم از روی صفحه‌ی نمایشگر خود ببینید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

Newsflow  

این اپلیکیشن اخبار مختلف را از وبسایت‌های مورد نظر شما در یک مکان گردآوری می‌کند. این اپلیکیشن هم از قابلیت کاشی زنده استفاده کرده و وقایع بااهمیت را به نوتیفیکیشن شما ارسال می‌نماید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

Word Mobile

این برنامه برای کسانی ساخته شده که به تمام توان Word 2016 نیاز ندارند. Word Mobile به شما اجازه می‌دهد تا اسناد مختلف را به صورت رایگان از روی هر دستگاهی با هر اندازه بخوانید و همچنین سندهای جدید بسازید. این اپلیکیشن از قابلیت ذخیره‌سازی فضای ابری OneDrive پشتیبانی کرده و ابزارهای کمکی آن بسیار مفید است. البته برای باز کردن امکان ویرایش اسناد باید اشتراک Office 365 داشته باشید. قیمت این اپلیکیشن به صورت ماهانه ۶٫۹۹ دلار است.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

Enpass

این اپلیکیشن پایگاه داده‌ای از گذرواژه‌های شما را می‌سازد. می‌توانید در این پایگاه داده به دنبال گذرواژه‌های مورد نظر خود بگردید و یا از مولد گذرواژه‌ی آن برای ساختن گذرواژه‌های پیچیده استفاده کنید. Enpass با کمک دوربین‌های Windows Hello یا حسگرهای اثرانگشت از اطلاعات خود محافظت نمایید. این اپلیکیشن نسخه‌ی اندروید و iOS نیز دارد.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

Photoshop Elements

این برنامه بهترین ابزار برای ویرایش ساده‌ی تصاویر است. Photoshop Elements برنامه‌ای است که مختص مایکروسافت استور طراحی شده. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد پیکربندی‌های مورد نظر خود بتوانید متناسب با توانمندی‌هایتان جریان کاری بسازید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

OneNote

با استفاده از قلم دیجیتالی دستگاه، کیبورد یا موس یادداشت بنویسید و آن را از طریق همین اپلیکیشن در تمام دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

بهترین اپلیکیشن های ویندوز 2018
بهترین ابزار یادداشت برداری برای ویندوز

بیشتر یاد بگیرید: آموزش یادداشت نویسی در مرورگر اج

 

بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای سرگرمی برای ویندوز

 

Netflix

وقتی صحبت از سپری کردن اوقات فراغت پای برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی باشد، هیچ اپلیکیشنی بهتر از نتفلیکس وجود ندارد. این سرویس کتابخانه‌ی بزرگی از عناوین گوناگون است که می‌توانید به صورت آنلاین به تماشای آن‌ها بنشینید یا برنامه‌ها را دانلود کنید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

مطالعه بیشتر: تمام چیزها در مورد نتفلیکس را از اینجا بخوان

 

Spotify

این اپلیکیشن که یکی از پرطرفدارترین روش‌های گوش کردن به موسیقی است، از همان سرویسی که در گوشی‌های هوشمند به محبوبیت رسید استفاده کرده و آن را به ویندوز آورده تا در آن‌جا هم بتوانید به صورت رایگان موسیقی استریم کنید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

GPMDP

این برنامه کتابخانه‌ی Google Play Music را به ویندوز ۱۰ می‌آورد.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

بهترین نرم افزارهای ویندوز 2018
نرم افزار xbox برای ویندوز همراه با تجربه بهترین گیم ها

Xbox

اپلیکیشن Xbox یک برنامه‌ی کمکی برای کنسول مایکروسافت است. البته به صورت مجزا هم می‌توانید از این برنامه برای گیمینگ استفاده کنید. این اپلیکیشن از استریم زنده، ضبط تصویر و ویدیو، پیام‌رسانی زنده و تماس صوتی پشتیبانی می‌کند. حتی در بعضی از بازی‌ها می‌توانید مقابل کسانی که کنسول ایکس‌باکس دارند هم قرار بگیرید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

بهترین اپلیکیشن‌های خبری ویندوز

 

NextGen Reader برای ویندوز

این برنامه به گردآوری فیدهای RSS می‌پردازد، اما به Feedly هم وصل می‌شود تا بتوانید محتواهای مورد نظر خود را در آیفون و اندروید هم داشته باشید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

USA Today برای ویندوز ۱۰

این برنامه بهترین اپلیکیشن خبری ویندوز ۱۰ برای دریافت مستقیم اخبار از شرکت‌های مختلف است. مطالعه‌ی اخبار و اشتراک‌گذاری آن‌ها از طریق این برنامه نسبت به وبسایت USA Today خیلی راحت‌تر می‌باشد.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

بهترین نرم افزارهای ویندوز 2018
MSN News اپلیکیشن خبری و انحصاری مایکروسافت برای ویندوز ۱۰

MSN News

این برنامه اپلیکیشن خبری خود مایکروسافت است. برای دریافت خبرها در سطح بین المللی می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. ابزارهای کمکی به خصوصی برای این برنامه وجود دارد که می‌توانید برای سینک کردن با آیفون و اندروید از آن‌ها استفاده نمایید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

CBS News

این اپلیکیشن نسخه‌ی دیجیتالی شبکه‌ی خبری CBS است. CBS News شکل مکتوب اخبار و لینک‌های مربوط به همه‌ی محتواهایی که در این شبکه پخش می‌شود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.