روش برای کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد از دنیای مجازی و انواع ابزارهای آن از جمله شبکه‌های اجتماعی، وبسایت، شبکه‌های موبایلی و فروشگاه اینترنتی شیوه‌ی جدید بسیاری از کسب و کارها به شمار می‌رود.

کسب درآمد از طریق اینترنت

در ادامه انواع روش‌های ممکن که می‌توانند در درآمدزایی اینترنتی مورد استفاده قرار گیرند را مشاهده خواهید نمود.

فروش اینترنتی

فروش اینترنتی شامل فروش کالا و محصولات، فروش خدمات، فروش محصولات دیجیتال( فایل‌های قابل دانلود ) می‌شود. خلاقیت در ارائه‌ی محصولات و خدمات حضوری و آنلاین در فروشگاه‌های جدید می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد به حساب آید.

موارد قابل فروش در اینترنت امروزه به کالاهای مجازی نیز گسترش یافته است. بهترین نمونه‌ی آن فروش Gem یا الماس در بازی‌های موبایلی است که تامین آن هزینه‌ی متغیری برای فروشنده ندارد و تنها تا رسیدن به نقطه‌ی سر به سر، مستلزم هزینه خواهد بود.

بازاریابی اینترنتی یا Affiliate

بسیاری ار ارائه دهندگان کالا و خدمات در اینترنت، برنامه‌های مشارکت در سود یا بازاریابی اینترنتی یا Affiliate را راه اندازی کرده‌اند. با معرفی محصولات و خدمات این فروشندگان به دوستان و مخاطبان خود، چنانچه معرفی منجر به خرید کالا یا خدمات شود، بخشی از سود فروش به شما اختصاص خواهد یافت.

در این شیوه از بازاریابی، مخاطبان شما می‌بایست با دنبال کردن یک پیوند سفارشی شده، به سایت فروشنده مراجعه کنند و سپس خرید خود را انجام دهند.

واسطه‌گری فروش

یافتن بازارهای مصرف برای تولیدکنندگان و بازرگانان با دشواری‌های زیادی همراه است. برخی از کسب و کارهای آنلاین با تمرکز روی بازاریابی اینترنتی، تلاش می‌کنند ارتباط ارائه‌دهندگان کالا و خدمات را با مصرف کنندگان برقرار کنند. واسطه‌گری فروش میان این دو سبب کسب درآمد برای صاحب کسب و کار خواهد شد. واسطه‌گری مستلزم در اختیار داشتن زیرساخت‌هایی نیز هست. زیرساخت‌های نظارتی، مالی، پشتیبانی و ارتباطی با مشتریان و ارائه دهندگان از این جمله هستند.

واسطه‌گری می‌تواند در دو گروه اصلی عمده فروشی( B2B ) یا خرده فروشی( B2C ) به انجام برسد.

نمایش تبلیغات تصویری

یکی از متداول‌ترین روش‌های درآمدزایی اینترنتی، نمایش تبلیغات است. جذب تبلیغات در دو گونه از سایت‌ها به طور کلی قابل انجام است. سایت‌های تبلیغات و دایرکتوری‌ها و سایت‌های ارائه دهنده‌ی محتوای پر بازدید مانند سایت‌های خبری.

در هر حالت، تعداد بازدیدکنندگان از سایت، در جذب آگهی و قیمت درج آگهی نقش اصلی را ایفا خواند کرد. تولید محتوایی که بتواند مخاطبان زیادی را به سایت شما هدایت کند ابزاری است که می‌تواند موفقیت در جذب تبلیغات و کسب درآمد از این شیوه را تضمین نماید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی شیوه‌ای دیگر از تبلیغات است که مبلغ دریافتی از آگهی دهنده به ازای هر کلیک مخاطبان شما خواهد بود. به طور متوسط از هر ۲۰۰ بیننده‌ی تبلیغات یک نفر روی تبلیغات کلیک می‌کند. بسته به نوع محتوای سایت شما و نوع تبلیغاتی که دریافت می‌کنید، مبالغ مختلفی برای هر کلیک تعیین می‌شود.

برخی سایت‌های واسط نیز وجود دارند که تبلیغات دریافت شده از مشتریان خود را در سایت شما به نمایش می‌گذارند و شما را در درآمد ایجاد شده از هر کلیک سهیم می‌کنند.

فروش بک‌لینک

یکی از روش‌های کسب درآمد که البته ممکن است عواقبی در سئو سایت شما نیز به دنبال داشته باشد، فروش بک‌لینک است.

کوتاه کننده‌های لینک

سرویس‌های کوتاه کننده لینک ابزارهایی هستند که پیوندهای شما را دریافت می‌کنند و یک نشانی کوتاه که به هدف شما اشاره می‌کند، برایتان ایجاد می‌نمایند. برخی از این سرویس‌ها پیش از هدایت کاربر به نشانی هدف، تبلیغات را در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. هر چه تعداد افرادی مراجعه کننده به پیوند کوتاه شما بیشتر باشد، مبلغی بابت نمایش آگهی به حساب شما واریز خواهد شد.

ارائه خدمات آنلاین

اینترنت به عنوان فضایی مجازی و جامعه‌ای جدید، نیازهای جدیدی نیز ایجاد می‌کند. خدماتی مانند طراحی وب، پشتیبانی سایت، سئو، آموزش و تولید محتوا از جمله‌ی خدمات آنلاین است که می‌توانند منبعی برای کسب درآمد به شمار آیند.

خدمات آنلاین بسیار متنوع‌تر از آنچه هستند که بتوان آن‌ها را فهرست کرد. برای مثال ممکن است یک کارآفرین با راه‌اندازی یک سایت برای ثبت درآمد و مخارج ماهیانه‌ی افراد و ارائه‌ی گزارش‌ها و پیشنهادها مفید، مخاطبان را در مدیریت دخل و خرج ماهیانه یاری برساند. ارائه‌ی خدمات مختلف آنلاین می‌تواند با دریافت وجه از مشتریان همراه باشد.