نحوه اجرا کردن لینوکس در اندروید

 

 

اکنون این مقاله را مطالعه می کنید، احتمالا قبل از لینوکس استفاده کرده اید و جزو کاربران این سیستم عامل بوده اید و می دانید که تقریبا در هر نوع سخت افزاری فعالیت می کند. هم اکنون، شما گوشی که در جیب خود دارید، می دانید که هر کاری می تواند انجام دهد. آیا گوشی اندرویدی شما می تواند سیستم عامل لینوکس را اجرا کند؟

باید در پاسخ به این سوال شما بگوییم که بله، می تواند!. در این بخش قصد داریم مطلبی را بیان کنیم که شما باید در خصوص اجرای سیستم عامل لینوکس در گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود بدانید.

صبر کنید، آیا گوشی اندرویدی شما هنوز لینوکس ندارد؟

خوب، اینطور است … و آنطور نیست.

سیستم عامل اندروید بر پایه ی هسته لینوکس طراحی شده است، اساسا لینوکس یک کتابخانه ی نرم افزاری است که با سخت افزار یک دستگاه سازگار می باشد. لینوکس اساسا یک سیستم عامل را قادر می سازد با دستگاه ارتباط برقرار کند، فرقی نمی کند که یک کامپیوتر، یک گوشی هوشمند یا هر سخت افزار دیگری باشد باشد.

سیستم عامل لینوکس واقعا باید به عنوان GNU / Linux نامگذاری شود. اما با گذشت زمان، کلمه “Linux” به طور متناوب به عنوان توصیف کرنل و همچنین سیستم عامل های مختلفی که از آن استفاده می کنند، مانند اوبونتو، گنتو و … در نظر گرفته شد. بنابراین در حالی که سیستم عامل اندروید از هسته ی لینوکسی استفاده می کند، محیط دسکتاپ را ارائه نخواهد داد. این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از افراد در خصوص نحوه نصب لینوکس در ذهن خود دارند.

چرا لینوکس بر روی دستگاه اندرویدی شما اجرا می شود؟

چه دلیلی دارد که شما یک محیط دسکتاپ لینوکسی را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود بخواهید؟

ممکن است بخواهید یک اپلیکیشنی را اجرا کنید که در سیستم عامل اندروید موجود نیست. اما در بسیاری از موارد، کاربران فقط می خواهند دسترسی به نوعی محیط دسکتاپ داشته باشند. دستگاه های فعلی اندرویدی دارای یک سخت افزار ایده آل برای یک تجربه PC مانند هستند و نصب لینوکس یک راه عالی برای فعال کردن این حالت است.

البته ممکن است به این موضوع پی برده باشید، تمامی وظایفی که می خواهید در لینوکس انجام بدهید در اندروید نیز کار می کنند. تنها مانع برگزاری شما ممکن است اجرای چند وظیفه ای به طور همزمان در یک برنامه باشد. خوشبختانه این یک قابلیتی است که در سیستم عامل اندروید از اندروید 7.0 نوقا 2016 در دسترس می باشد.

دانلود لینوکس بر روی دستگاه های اندرویدی کار آسانی نیست، بنابراین اگر به دنبال یک سیستم چند وظیفه ای هستید، سعی کنید به جای آن دستگاه خود را به یک نسخه مدرن از سیستم عامل اندروید ارتقا دهید.

برای اجرای لینوکس در سیستم عامل اندروید، شما چندین گزینه دارید. اینکه کدام یک از این گزینه ها را در دستگاه خود اجرا کنید، بستگی به روت بودن یا نبودن دستگاه شما دارد.

نحوه اجرای لینوکس درسیستم عامل اندروید (بدون روت)

یکی از بهترین روش ها به منظور استفاده از لینوکس بر روی گوشی با کمترین میزان فشار وارد شده بر روی سیستم عامل استفاده از Debian Noroot می باشد.

در حالی که یکی از نرم افزارهای کاربردی می باشد، متاسفانه این برنامه دیگر پشتیبانی نمی شود. این نرم افزار تنها بر روی نسخه های Android 2.3 Gingerbread تا Android 5.0 Jellybean اجرا می شود.

لینوکس در اندروید

مزیت Debian Noroot این است که Debian Jessie را بر روی گوشی شما با لایه های سازگار نصب خواهد کرد. این پروشه به شما اجازه می دهد تا برنامه های Debian را بدون نیاز به روت اندروید اجرا کنید. با توجه به اینکه روت کردن برخی از دستگاه ها دشوار است، این نرم افزار بسیار کابردی است.

عملکرد Debian Noroot عالی نیست، اما قابل قبول و قابل استفاده می باشد. برای اینکه بتوانید بهترین نتایج را در زمان اجرای لینوکس در سیستم عامل اندروید بگیرید، ابتدا باید دستگاه خود را روت کنید.

دانلود: Debian Noroot (رایگان)

نحوه اجرای لینوکس درسیستم عامل اندروید (با روت)

اگر شما یک دستگاه روت شده در اختیار دارید، می توانید نسخه های مختلف لینوکس را در سیستم عامل اندروید با استفاده از ابزارهای لینوکسی راه اندازی و نصب نمایید. این کار با اولین اتصال تلفن شما به شبکه Wi-Fi انجام می شود.

با نصب BusyBox شروع کنید، که قابلیت های روت  بیشتری را فراهم می کند.

سپس Linux Deploy را نصب کنید. هنگامی که شما برای اولین بار آن را اجرا می کنید، روی Start  ضربه بزنید تا مطمئن شوید که مجوزهای روت برای دستگاه شما فعال شده اند، سپس دکمه ی Settings  در گوشه پایین سمت راست را بزنید.

به منظور توزیع تمامی موارد از منوی گزینه ها استفاده کنید. Debian، Ubuntu، Gentoo، Fedora و … برای نصب در دسترس هستند. ما از Arch Linux در این بخش استفاده کردیم.

لینوکس در اندروید

برای مشاهده ی یک دسکتاپ لینوکسی بر روی گوشی خود، باید کادر GUI زیر را فعال کنید و اطمینان حاصل کنید که VNC برای زیر سیستم گرافیکی انتخاب شده است. سپس، وضوح صفحه را در تنظیمات رابط گرافیکی بررسی کنید و همچنین بررسی نمایید که از محیط دسکتاپ خود خوشتان می آید یا خیر؟!

در نهایت، ورودی نام کاربری و رمز عبور خود را پیدا کنید و یا آن ها را یادداشت کنید یا آن ها را به کاراکترهایی بیشتر به یاد ماندنی تغییر دهید.

در خارج از این منو، بر روی سه نقطه در گوشه ی سمت راست بالا ضربه بزنید و Install را انتخاب کرده و سپس OK کنید.

وقتی این کار انجام شد، VNC Viewer را از Play Store نصب کنید. در Linux Deploy، شروع به اجرای لینوکس کنید. سپس VNC Viewer را باز کنید و به localhost: 5900 متصل شوید تا دسکتاپ لینوکس خود را با اطلاعاتی که قبلا وارد کرده اید مشاهده کنید.

لینوکس در اندروید

پس از نصب و راه اندازی، شما می توانید نرم افزار لینوکس را با استفاده از ترمینال بر اساس دستورالعمل ها نصب کنید.

تبریک می گوییم: شما در حال حاضر لینوکس را بر روی اندروید اجرا کردید!

نحوه نصب Kali Linux در سیستم عامل اندروید (روت موردنیاز می باشد)

روش نصب Linux Deploy یه منظور اجرای Linux distros در اندروید احتمالا بهترین گزینه است که شما در گوشی های اندرویدی پیدا خواهید کرد. انتخاب خوبی از نسخه های لینوکس در دسترس می باشد، از جمله Kali Linux.

آیا  شما می خواهید از سیستم عامل اندروید به عنوان یک دستگاه برای بررسی تست نفوذ استفاده کنید؟ در حالیکه ابزارهای مفید برای شبکه اندروید در دسترس هستند، بهترین گزینه یک نسخه قابل حمل به نام Kali Linux می باشد. به سادگی دستورالعمل های فوق را با استفاده از Linux Deploy دنبال کنید و Kali Linux را برای نصب در سیستم عامل اندروید انتخاب نمایید. پس از نصب این نسخه شما یک روش قابل حمل در جیب خود خواهید داشت و آماده هستید تا هر شبکه ای را که می خواهید به تلفن خود متصل کرده و آن را بررسی نمایید.